8 особенностей реинкарнации: исследование д-ра мед.наук Яна Стивенсона
Jana Stīvensona reinkarnācijas pētījumi Virdžīnijas Universitātē un bērnu pagātnes dzīves atmiņas
Reincarnation Research of Ian Stevenson at the University of Virginia & Children’s Past Life Memories


Reinkarnācijas izpētes sasniegumi: veltījums Janam Stīvensonam
“Cita ola, cita dzīve (Another Egg, Another Life)”: Gordona Kērla-Smita (Gordon Keirle-Smith) grāmata bērnu pagātnes dzīves atmiņu stimulēšanai.
Raksta autors: Valters Semkivs (Walter Semkiw), medicīnas doktors.
Dr. Jans Stīvensons (Ian Stevenson), medicīnas doktors, kurš nomira 2007. gadā, bija Virdžīnijas Universitātes Medicīnas skolas Psihiatrijas nodaļas priekšsēdētājs. Viņš tika arī pagodināts kā Karlsona psihiatrijas profesors šajā iestādē. Sākot ar 1961. gadu, doktors Stīvensons četrdesmit gadus pētīja bērnus, kuri spontāni atceras pagātnes dzīves, kuras varēja faktiski apstiprināt. Viņš izvēlējās pētīt tikai bērnus, jo uzskatīja, ka bērni, visticamāk, neizgudros pagātnes dzīves atmiņas. Džims Takers (Jim Tucker), medicīnas doktors, ir pārņēmis Dr. Stīvensona darbu Virdžīnijas Universitātē.
2018. gadā Dr. Takers man pastāstīja, ka Stīvensons un viņa kolēģi ir apkopojuši “vairāk nekā 2500” bērnu pagātnes dzīves atmiņu gadījumu. 1567 no šiem gadījumiem pagātnes dzīves personība tika identificēta ar pētījumu palīdzību. Vēl 150 gadījumos pagātnes dzīves personība ir identificēta “provizoriski”.
Tādējādi, manuprāt, apstiprināto bērnu pagātnes dzīves atmiņu gadījumu skaitu vislabāk attēlo skaitlis 1567.
Lielākā daļa Stīvensona gadījumu nāk no Āzijas, Indijas vai citiem apgabaliem, kur tiek pieņemta reinkarnācijas doktrīna. Vietās, kur reinkarnācija nav pieņemta kā pārliecības sistēma, tiek uzskatīts, ka vecāki kavē bērna pagātnes dzīves atmiņu izpausmi. Jana Stīvensona pētītajiem bērnības gadījumiem ir kopīgs modelis, ko raksturo šādas pazīmes:
1. Tiklīdz bērns var komunicēt, viņš sāk aprakstīt iepriekšējo dzīvi. Bieži vien bērns paziņo, ka viņa vārds atšķiras no vārda, ko bērnam devuši viņa bioloģiskie vecāki. Bērns uzstāj, ka pašreizējā ģimene nav viņa īstā ģimene, bet īstā ģimene dzīvo citā ciematā vai pilsētā. Bērns atminas dažādu ģimenes locekļu vārdus un ģeogrāfiskas vietas no iepriekšējās dzīves. Viņš var atminēties pagātnes dzīves mājas un apkārtnes fiziskās iezīmes. Dr. Stīvensona gadījumu sērijā vidējais vecums, kurā bērns sāk runāt par iepriekšējo dzīvi, ir 3 gadi, un vidējais vecums, kad bērni pārstāj runāt par iepriekšējo dzīvi, ir 7,5 gadi.

2. Bērns atminas savas nāves detaļas iepriekšējā dzīvē. Aptuveni 66 procentos Dr. Stīvensona pētīto bērnības reinkarnācijas gadījumu iepriekšējās dzīves laikā notika vardarbīga vai priekšlaicīga nāve[1]. Dr. Stīvensons atklāja, ka personas, kas mirušas no traumatiskiem ievainojumiem, piemēram, ložu vai naža brūcēm, sekojošā iemiesojumā bieži piedzimst ar dzimumzīmēm vai rētām, kas atspoguļo iepriekšējās dzīves laikā gūtās brūces. Pašreizējās dzīves laikā bērnam var būt fobija, kas saistīta ar nāves cēloni iepriekšējā dzīvē. Ir aprēķināts, ka no bērniem, kuri atceras vardarbīgu nāvi pagātnes dzīvē, 35 procentiem ir fobija, kas saistīta ar nāves cēloni.


3. Pamatojoties uz informāciju, ko bērns sniedz bioloģiskajai ģimenei, galu galā tiek identificēta bērna ģimene no iepriekšējā iemiesojuma. Kad bērns pirmo reizi tiekas ar šo ģimeni, viņš var identificēt ģimenes locekļus pēc vārda vai pēc radniecības. Bērns bieži zina ģimenes noslēpumus, kurus zinātu tikai iepriekšējās ģimenes locekļi. Rezultātā ģimene no iepriekšējās dzīves bieži pieņem bērnu kā sava mirušā radinieka reinkarnāciju.
Bērna bioloģiskie vecāki viņa pašreizējā iemiesojumā bieži baidās, ka bērns viņus pametīs dēļ ģimenes no iepriekšējā iemiesojuma, jo savstarpējā saikne starp bērnu un pagātnes dzīves ģimeni kļūst itin spēcīga. Šīs bailes izrādās nepamatotas, jo pastāv izturīga saikne starp bērnu un pašreizējiem vecākiem. Tomēr starp bērnu un ģimeni no iepriekšējās dzīves parasti izveidojas ilgstošas attiecības.
|
Sk. arī Pats sev vectētiņš: bērni par viņu pagātnes dzīvi[2]. |

4. Personības iezīmes, personīgās izvēles un ieradumi bieži saglabājas no viena iemiesojuma uz otru.
![]()
Talants no pagātnes dzīves
Talanti no pagātnes dzīves turpina eksistēt pašreizējā iemiesojumā. Tādā veidā reinkarnācija izskaidro brīnumbērnus.

![]()
5. Dzimums parasti paliek nemainīgs. 90 procentos doktora Stīvensona gadījumu bērns atgriežas, pieņemot, ka viņam ir tāds pats dzimums kā iepriekšējā dzīvē. Tādējādi desmit procentos gadījumu no vienas dzīves uz otru dzimums tiek mainīts. Novērojums, ka dzimums mainās tikai 10 procentos reinkarnācijas gadījumu, var sniegt ieskatu par homoseksualitāti, transseksuālismu un dzimumidentitātes problēmām.
|
Sk. arī Dzimuma maiņa un transseksuālisms[3]. |

6. Fiziskais izskats var būt līdzīgs no vienas dzīves uz otru.
Stīvensona gadījumi liecina, ka fiziskais izskats var palikt nemainīgs no viena iemiesojuma uz otru. Divi gadījumi īpaši dramatiski parāda, kā sejas vaibsti var palikt nemainīgi no vienas dzīves uz otru. Jans Stīvensons pētīja Sjūzenu Ganemu (Suzanne Ghanem) un Danielu Jurdi (Daniel Jurdi) 60. gadu beigās, kad viņi bija mazi bērni. Bija pieejamas šo personu fotogrāfijas no viņu iepriekšējiem iemiesojumiem. Stīvensons atkārtoti apmeklēja Sjūzenu un Danielu 1998. gadā un atklāja, ka šiem diviem cilvēkiem, kas tagad ir jau pieaugušie, ir tādi paši sejas vaibsti kā viņu iepriekšējos iemiesojumos. Šie gadījumi tika publicēti Toma Šrodera (Tom Shroder) grāmatā “Vecās dvēseles (Old Souls)”. Divi citi Jana Stīvensona pētīti reinkarnācijas gadījumi, kuros ir pieejami fotoattēlu salīdzinājumi (sniegti pa labi) un kas parāda līdzīgus sejas vaibstus, ir Birmas dvīnes.
Dr. Stīvensons savā grāmatā “Kur reinkarnācija un bioloģija krustojas (Where Reincarnation and Biology Intersect)” ieteica pētniekiem sistemātiski pētīt “sejas līdzības starp subjektiem un iepriekšējām personībām”.

7. Attiecības tiek atjaunotas caur reinkarnāciju.
|
|
|
Birmas māsas reinkarnējās kā dvīnes |
Kā minēts iepriekš, Stīvensona gadījumi, kas parāda fizisku līdzību, ir saistīti ar Birmas dvīnēm, kas bija māsas savās iepriekšējās dzīvēs. Viņas bija daļa no pētījuma, kurā piedalījās 31 dvīņu kopa, kuru pagātnes dzīves tika objektīvi apstiprinātas. 100% no šiem gadījumiem dvīņiem bija nozīmīgas attiecības iepriekšējās dzīves, kas konkrēti pierāda, ka dvēseles plāno dzīvi, lai atkalapvienotos ar saviem mīļajiem caur reinkarnāciju.

|
Sk. arī Dzīves plānošana jaunam iemiesojumam. Attiecības atjaunojas caur reinkarnāciju[4]. |
8. Bērni atceras intervālu starp dzīvēm. 20 procentos Stīvensona gadījumu bērni ziņo par atmiņām par to, kas notika starp dzīvēm garu pasaulē. Šie pārskati ir atrodami šajā tīmekļa vietnē kategorijā:
Gara būtnes reinkarnācijas gadījumos
Interesanti, ka vidējais intervāls starp iepriekšējās dzīves nāvi un atdzimšanu ir 16 mēneši jeb aptuveni 1,5 gadi. Caurmēra intervāls starp nāvi un atdzimšanu ir 4,5 gadi. Reinkarnācijas gadījumiem, kas saistīti ar pašnāvību iepriekšējā dzīves laikā, vidējais intervāls starp nāvi un atdzimšanu ir tikai 3 mēneši.
![]()
Viedie sapņi
22 procentos Stīvensona pētīto gadījumu tika piefiksēti viedi sapņi. Parasti dvēsele, kura gatavojas iemiesoties ģimenē, sūta sapni, kurā pavēsta par savu nākamo reinkarnāciju. Visbiežāk šo sapni redz nākamā māmiņa.
Pēc bērna piedzimšanas tas, kurš sapni redzēja, saprot, ka tieši par bērna piedzimšanu vēstīja sapnis.
Viedie sapņi, kā arī savstarpējās attiecības, kas atjaunojas reinkarnācijas gadījumā, rāda, ka dvēseles patiešām var plānot savus jaunos iemiesojumus[5].
Citiem vārdiem, viedie sapņi – tas ir vēl viens paņēmiens, ar kura palīdzību varam ieraudzīt cilvēka garīgās komponentes darbību reinkarnācijas gadījumos.

![]()
Zinātniskās pētniecības biedrība
Vēlos arī pastāstīt, ka man bija iespēja 2001. gadā apmeklēt Dr. Stīvensonu Virdžīnijas Universitātē Šarlotsvilā. Viņš bija ļoti laipns saimnieks un pavadīja kopā ar mani visu dienu. Es biju ļoti pagodināts, ka manas vizītes noslēgumā viņš piedāvāja sponsorēt manu dalību Zinātniskās pētniecības biedrībā (Society for Scientific Exploration – SSE), akadēmiskā organizācijā, kuras līdzdibinātājs viņš ir. Es pievienojos SSE un ļoti iesaku šo organizāciju.
Pasaule ir liela parādniece Dr. Stīvensonam par svarīgo darbu, ko viņš paveica savas ilgās karjeras laikā. Izmantojot mūsu vietni ReincarnationResearch.com un mūsu organizāciju, Zinātnes, intuīcijas un gara integrācijas institūtu, mēs ceram balstīties uz viņa ieguldījumu, un par cieņas un atzinības žestu Dr. Stīvensonam ir piešķirta Reinkarnācijas pētniecības pēcnāves balva. Kā minēts, reinkarnācijas pētījumi turpinās Virdžīnijas Universitātē Džima Takera, medicīnas doktora, vadībā.
Jana Stīvensona reinkarnācijas pētījumi ir prezentēti kā bērnu reinkarnācijas stāsti
Jans Stīvensons, Medicīnas doktors, rakstīja ļoti akadēmiskā stilā, jo viņa mērķauditorija bija kolēģi zinātnieki. Vietnē ReincarnationResearch.com viņa pagātnes dzīves gadījumi ir parādīti kā bērnu reinkarnācijas stāsti, lai padarītu viņa akadēmisko darbu vieglāk saprotamu. Tiem, kas vēlas novērtēt viņa pētījumu zinātnisko pamatīgumu, piemēram, vairāku liecinieku izmantošanu, lai iegūtu apstiprinātu liecību, lūdzu, skatiet sākotnējos Dr. Stīvensona rakstītos ziņojumus.
Virdžīnijas Universitātē apkopotie apstiprinātie bērnu pagātnes dzīves atmiņu gadījumi kopā ar citiem svarīgiem reinkarnācijas gadījumiem ļauj mums saprast, kā notiek reinkarnācija. Lai uzzinātu vairāk, lūdzu, dodieties uz:
Reinkarnācijas pierādījumi un principi: pagātnes dzīves izpratne
Tatjanas Begļakas tulkojums krievu valodā speciāli žurnālam “Reinkarnacionika”.
Avots: https://www.reincarnationresearch.com/childrens-past-life-memories-and-the-research-of-ian-stevenson-md/
P.S. Vai esat sadūrušies ar aprakstītajām reinkarnācijas īpatnībām?
![]() |
Reinkarnacioloģijas Akadēmijas projekts. Mūsu uzdevums – ar piemēriem no dzīves pastāstīt, kā dvēseles pieredzes atmiņas, sakrātas iepriekšējās dzīvēs, var uzlabot pašreizējo dzīvi. |
Pievienots 06.10.2016.
https://ru.journal.reincarnatiology.com/yan-stivenson/
Tulkots ar lapas administrācijas atļauju
Tulkoja Jānis Oppe
[1] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/zurnals-reinkarnaciologija/11-dazadi/4196-vecaki-doma-ka-zens-ir-reinkarnejies-pilots (Tulk. piezīme)
[2] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/kristine-nikitina/11-dazadi/3862-kristine-nikitina-bernu-atminas-pa-pagatnes-dzivi-fantazijas-vai-reali-fakti (Tulk. piezīme)
[3] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/zurnals-reinkarnaciologija/11-dazadi/4199-srilankas-nemiernieki-kuri-reinkarnejas-ka-dvinu-meitenes (Tulk. piezīme)
[4] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/zurnals-reinkarnaciologija/11-dazadi/4202-pagatnes-dzives-milas-stasts-ar-garigu-butni-un-pagatnes-dzives-fobiju-reinkarnacijas-gadijums-turcija-sehide-suzulmusa-sevrija-bairija (Tulk. piezīme)
[5] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/11-dazadi/3908-irina-tkacova-mes-pasi-planojam-savu-dzivi-lidz-iemiesojumam (Tulk. piezīme)
[6] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/zurnals-reinkarnaciologija/11-dazadi/4204-holokausta-pagatnes-dzives-stasts-ar-fobijam-religijas-mainu-un-dveseles-planu-reinkarnacijas-gadijums-koncentracijas-nometnes-ebreju-upuris-teuvo-koivisto (Tulk. piezīme)

