Евгения Горева – Образ и символ Радуги
Jevgēnija Goreva - Varavīksnes tēls un simbols

|
Navigācija pa rakstu |
Mēs visi kopš bērnības esam dzirdējuši akrostiku, kas palīdz mums iegaumēt krāsu secību tādai brīnumainai debesu parādībai kā varavīksne:
Varavīksne (Радуга) – Ra (saule) – saules loks – iepriecina, atgādina mums – cik brīnišķīga pasaule ir apkārt, cik tajā patīkami un saprātīgi var dzīvot.
Varavīksnes modelis – vizuāli stāsta mums par mūsu planētas un mūsu enerģētiskā ķermeņa šeit uz Zemes uzbūvi:
- 7 Zemes sfēras,
- 7 čakras,
- 7 notis.
Kāpšana pa varavīksni – Zemes iedzīvotāja dabiskā attīstība, evolūcija, kad cilvēks savā attīstībā noiet no apakšējām sfērām līdz augšējām, satiekas ar savu Garu.
Austrumu tempļos šur tur ir saglabājies matricas 7x7 modelis, kas parāda cilvēka evolūciju un katra viņa dzīves gada enerģētisko piepildījumu no 1. līdz 49. Šajā periodā norit Gara formēšanās, balstoties uz zemes plāna īpašību pakāpenisku sakrāšanu (vai atcerēšanos).
Attēls ņemts no Vjačeslava Vilorjeviča Gubanova (Вячеслав Вилорьевич Губанов) video-vebināra “Matrica 7x7”
“Dzīves matrica 7x7 – universāls instruments uzdevumu noteikšanai katram dzīves gadam, ņemot vērā 7 gadu dabas ciklus un cilvēka kritiskos vecumus: 7, 14, 21, 28, 35, 42, 49… Kā to pareizi un efektīvi izmantot, lai noteiktu savus Bioloģiskos, Personiskos un Garīgos uzdevumus dažādos dzīves periodos.”
Pirmkārt, šīs debesu parādības uztveres galvenā jēga ir tāda, ka varavīksne – tika uzskatīta par tiltu starp cilvēku pasauli un augšējo pasauli.
Skandināvi varavīksni sauca par tiltu starp zemi un debesīm, starp cilvēku pasauli un Dievu pasauli. Šo tiltu apsargāja dievs Heimdals (Heimdallr) no jotuniem (Titānu analogi – dievu un cilvēku pēcteči), kuri rāvās uz dievu pasauli pēc tās dārgumiem.
Tika uzskatīts, ka arī pašai varavīksnei ir drošinātājs pret tamlīdzīgiem nelūgtiem viesiem – sarkanā krāsa bija filtrs, caur kuru varēja iziet dievs (ass), bet nedievišķas dabas būtne tiktu sadedzināta mūžīgajā sarkanajā ugunī.
To sauca arī par varavīksnes dievietes Irīdas ceļu grieķu mitoloģijā; viņa pildīja sūtnes lomu starp dieviem un cilvēkiem.
Bībeles stāsti, kuri balstīti uz grēka koncepciju un mēģina mums to uzspiest, vēsta, ka varavīksne parādījās pēc Plūdiem, – tas ir simbols Dieva piedošanai cilvēcei.
Dažās dažādu tautu leģendās varavīksnei tika piedēvēta pilnīgi dievišķa daba, un tad tā bija:
- loks, kurš piederēja dievam Indram un kurš pārvaldīja pērkonu un zibeni, – pēc seno indiešu domām;
- dieva Tīra (Týr) josta – viņš sākotnēji bija Saules dievs armēņu mitoloģijā;
- slāvu dievietes Ladas Peruņicas (Лада Перуница) nēši.
Citos ticējumos bija domāts, ka varavīksne ir zīme un norādītājs uz kaut ko labu:
- slāvi priecājās par Peruna uzvaru pār ļaunuma spēkiem, kas solīja labu ražu, piemēram, baltkrievi līdz šim laikam šo debesu skaistuli sauc par “bagātnieci (богатка)”;
- afrikāņi meklēja apslēptu mantu tur, kur varavīksnes skāra zemi;
- arī Īrijā – tieši varavīksnes un zemes tikšanās vietā leprekoni (leprechaun) slēpa podu ar zeltu.

Ja ritmoloģiski, tad:
“”Varavīksne – karmisks simbols, kurš atklāj ceļu uz pagātni.
Trīs pēkšņas varavīksnes ir lemtas katram, kurš iemīlējis Zemi. Varavīksne – planētas pretmīlestība.
…Viena varavīksne stāsta, cik precīzi tu esi nostājies uz karmas ceļa.
Pirmā varavīksne atnes prieku, otrā skumjas, trešā – sēras.
Par laimi, trīs varavīksnes ir lemts ieraudzīt dažiem, tiem vientuļniekiem, kuri ir planetārā ceļa galā. Tas ir viņu pēdējais gājiens pa mazo gaišzilo planētu ar maigu, kontaktējošu, harmonisku dabu.”
J.D. Lučezarnova (Е.Д. Лучезарнова), Dzīvā vēstule “Altaja desmitnieks” (Живое письмо «Алтайская десятка»).”
Tā kā varavīksne ir līdzīga arkai, tad, protams, cilvēku fantāzija nevarēja neizdomāt variantus – kas būs, ja izietu zem varavīksnes, ieietu šajā arkā. Piemēram:
- piepildīsies visas tavas vēlēšanās;
- tu nonāksi burvju zemē;
- tu mainīsi dzimumu – no sievietes pārvērtīsies vīrietī, bet vīrietis, izejot zem varavīksnes, kļūs par sievieti.
Pēdējais, starp citu, pilnībā atbilst ritmoloģijai, kura saka mums, ka:
- vīriešiem čakras ir orientētas pa tiešu varavīksni – no sarkanā pie violetā.
- sievietēm pretēji – no violetā pie sarkanā.
Homoseksuālisma problēma, starp citu, tiek risināta, nomainot varavīksni uz variantu, atbilstošu tavam dzimumam.
Ja jūs esat sieviete, kurš mīl sievietes, – vienkārši sāciet ģērbties pretējā varavīksnē – no violetā pie sarkanā (no apakšas uz augšu). Pakāpeniski jūs sajutīsiet dabisku pievilkšanos nevis pie sava, bet pie pretējā dzimuma.
Analoģiski, ja jūs esat vīrietis, kurš mīl vīriešus, otrādi, nostipriniet savu vīrišķo varavīksnes variantu – no sarkanā pie violetā. Redzams, pašlaik tā jums ir apvērsta.
Ne velti taču varavīksne, kā atslēdziņa šai formulai, – jau piedalās LGBT kustības simbolikā. Viņiem pat pārmet, ka viņi ar savu karogu ir “nozaguši bērniem varavīksni”.
Kā paskaidro pašas “minoritātes”: atšķirībā no tā sauktā vairākuma no normālajiem, kuri ir vienveidīgi, viņi, otrādi, – ir daudzkrāsaini. Viņu priekšā – pilns komplekts izpausmju, viņiem varavīksne – simbolizē dzīves daudzveidību.
Bet nez kāpēc viņu karogā no sākotnējām astoņām ir palikušas tikai 6 krāsas, piemēram, dabisko gaišzilo viņi no varavīksnes ir izdzinuši… Kaut arī tieši šī krāsa simbolizē balsstiesības, kad tevi klausās un dzird. Izdariet secinājumus.
Pēc firmas stila izstrādātāju domām, labs logotips ir jāuztver ar zemapziņu un jāmodina cilvēkā vēlēšanās nonākt darīšanās ar šo kompāniju… Bet varavīksnes izmantošana emblēmā – tam pievieno: “…savu vajadzību maksimāli pilnīgai nodrošināšanai”.
Varavīksni kā logotipu bieži izmanto organizācijas, kas saistītas ar svētkiem, ar bērniem un bērnību.
Tāpēc ka tā simbolizē prieku, neviltotību, jūtu pilnību un ticību brīnumiem. Un pašā dziļākajā līmenī tā bērnu Dvēselēm atgādina, ka pasaule, kurā viņi ne tik sen ir ienākuši, ir krāsaina un daudzveidīga. Un viņiem priekšā – daudz iespēju un iespaidu, notikumu un lieliskas pieredzes variantu.

Varavīksne ir laba radošām organizācijām, kas vēlas caur varavīksnes emblēmu nodemonstrēt savu iespēju spektru, izdaiļojot un uzlabojot pasauli kā kopumā, tā arī konkrētam pasūtītājam.
Pēdējā laikā varavīksnes tēlu izmanto firmas, kas saistītas ar televīziju, televīzijas pakalpojumiem. Kam potenciālie patērētāji zemapziņā jāorientē uz tamlīdzīgas organizācijas pozitīvu uztveri un jāpārliecina par tās specifisko preču, darbu un pakalpojumu augsto kvalitāti.
Tā kā varavīksne katru reizi – dažāda, tad pēc tās var zīlēt.
Šīs zīlēšanas pamata indikators – kuras krāsas josla ir visizpaustākā (plata, spilgta).
Zīlēšanas atslēdziņa senajās kultūrās varēja būt ietverta katras krāsas atbilstībai vieniem vai otriem raksturojumiem. Piemēram, viena vai otra krāsa varēja simbolizēt kādu lauksaimniecības kultūru, kura tagad labi augs.

Un arī jūs, zinot katras krāsas nozīmi savā dzīvē, varat izmantot varavīksnes uzvednes:
Sarkanā krāsa – simbolizē veselību un dzīvības spēkus, jums rekomendējas kustība un intensīva darbība.
Oranžā krāsa – krāsa, saistīta ar personisko dzīvi, ģimenes radīšanu, bērnu dzemdēšanu. Kā arī padoms – radoši izpausties, atklāt savu potenciālu mākslā.
Dzeltenā krāsa – finanšu apmaiņas simbols, palīdz noregulēt lietišķos sakarus. Rekomendē noskaņot un salāgot savus ienākumus un izdevumus.
Zaļā krāsa – tā ir sevis iemantošanas krāsa, padoms būt maksimāli patstāvīgam, nebūt atkarīgam no citiem cilvēkiem.
Gaišzilā krāsa – simbolizē prasmi runāt un klausīties, padara jūs par labu stāstnieku, iesaka runāt tikai par nozīmīgo un ticamo.
Zilā krāsa – palīdz plānot un īstenot plānus, iesaka labi pārdomāt to, kas jums pašreiz ir svarīgs, un uzreiz ķerties pie realizēšanas.
Violetā krāsa – saistīta ar garīgās izturības attīstību, iesaka būt uzmanīgam un neatslābināties – lai izturētu spriedzi dzīves pārbaudījumos.
|
Sīkāk ar krāsas stīgām, tajā skaitā ar varavīksnes, jūs varat iepazīties rubrikā “Krāsas un Stīgas”.[1] |
Pievienots 25.12.2018.
https://znak-simvol.ru/obraz-i-simvol-radugi/
Tulkoja Jānis Oppe
[1] Skat http://www.sanatkumara.lv/index.php/birkas/krasas-un-stigas (Tulk. piezīme)





