Разделение культур

Kultūru atdalīšanās

21 08 26 01

“Iekšējā pasaule – cēlonis, ārējā – sekas; lai izmainītu sekas, vajag izmainīt cēloni.

Jūs uzreiz pamanīsiet, ka tā ir absolūti jauna, agrāk nekad nekam līdzīga ideja. Vairums cilvēku mēģina izmainīt sekas, strādājot ar tām. Viņi nesaprot, ka tā vienkārši ir vienu ciešanu nomainīšana ar citām. Lai novērstu nesaskaņotību, vajag novērst cēloni, kuru var atrast tikai iekšējā pasaulē.

Jūs jau uzzinājāt, ka Indivīds var ietekmēt Visuma Saprātu, bet šīs darbības un mijiedarbības rezultāts ir cēlonis un sekas. Doma ir cēlonis, bet apstākļi, ar kuriem jūs saduraties dzīvē, – sekas.

Un tāpēc atsakieties no visādiem mēģinājumiem žēloties par pagājušiem vai eksistējošiem apstākļiem, jo tos izmainīt un padarīt par tādiem, kādus jums gribētos redzēt, ir jūsu uzdevums.”

https://sanatkumara.ru/stati-2016/znakomstvo-s-knigoy-charlza-enela[1]

***

Šodien runa būs par divu kultūru – pelēkās un gaišās – pretrunām un cīņu. Tas ir turpinājums vispārējai gaismas un tumsas cīņai. Mēs runājam par planētas vibrāciju plānu atdalīšanos, un to var izsekot – rodas un plaukst pelēkas un pat tumšas kultūras.

 

“Kultūra – tas ir “cilvēces sasniegumu kopums ražošanas, sabiedrības un garīgā nozīmē.”

“Kultūra ir filozofijas, kulturoloģijas, vēstures, mākslas vēstures, lingvistikas (etnolingvistikas), politoloģijas, etnoloģijas, psiholoģijas, ekonomikas, pedagoģijas u.c. izpētes priekšmets.

Galvenokārt ar kultūru tiek saprasta cilvēku darbība pašās tās dažādākajās izpausmēs, ieskaitot visas cilvēka pašizpausmes un pašizziņas formas un paņēmienus, cilvēka un sociuma kopumā sakrātās iemaņas un prasmes. Kultūra izpaužas arī kā cilvēka subjektivitāte un objektivitāte (raksturs, kompetence, iemaņas un prasmes).

Kultūra ir kopums no cilvēku darbības noturīgām formām, bez kurām tā nevar atdzimt un tātad – eksistēt.

Kultūra – tas noteikumu krājums; tie pieprasa cilvēka noteiktu uzvedību ar viņam piemītošajiem pārdzīvojumiem un domām, tādā veidā izrādot uz viņu vadošu iedarbību.” Vikipēdija.

 

Tātad kultūra – tas ir planetārās rases, viņas attīstītības līmeņa, viņas vibrāciju, viņas zinātnes un mākslas, matricas, galu galā, atspoguļojums.

Māksla ir tieša kultūras izpausme.

Mēs redzam, ka pēdējo desmitgažu laikā māksla kļūst kosmopolītiska, sajaucas mākslas nacionālās īpatnības, rodas “starptautiskas” dziesmas, lai tās pirktu aiz robežas. Cik sen mēs esam dzirdējuši dziesmas par mīlestību un dzimteni?

Sākām par to runāt sen, un vairāki raksti jau ir publicēti. Labi būtu, ja jūs tos pārlasītu. Tie vairāk skāra čenelingu un darbu Skolotāju vadībā.

“Pelēkie kanāli” https://sanatkumara.ru/stati-3/serie-kanali[2]

“Gaismas Darbinieki, domājiet, pirms strādājat” https://sanatkumara.ru/stati-3/ya-takaya-chistaya-i-svetlaya[3]

Rakstā “Kūdīšana” https://sanatkumara.ru/stati-2017/podstrekatelstvo[4] jau ir uzrakstīts tas viss, ko vienkārši vajag atkārtot: “Gaismas SPĒKU informācija VIENMĒR balstās uz palīdzību, mīlestību un pieņemšanu. Uz mācīšanu būt pieaugušā stāvoklī, domāt, būt atbildīgam, iekšēji strādāt ar sevi. Gaišo spēku informācija ir piepildīta ar atbalstu, pārliecību par to, ka viss briesmīgais ir aiz muguras, ka tagad ir pienācis laiks strādāt ar sevi, pastiprinot savas mīlestības un tevi aptverošo cilvēku pieņemšanas pozīcijas. Saudzēt un audzēt katra cilvēka iekšienē pašcieņu, sevis valdīšanu, mīlestību pret tuvāko un pret sevi, MIERU UN KLUSUMU DVĒSELĒ.”

 

Kā to pārnest uz mākslas līmeni? Populārā mūsdienu māksla galvenokārt ir saistīta ar naudu un seksu. Tā ir vulgarizējusi dziedoņa dievišķo balsi un nomainījusi to ar repera runāšanu vai roka dziedātāja nazālumu un spiegšanu. Vokālā kultūra izzūd.

Dejas vairāk ir sākušas līdzināties vingrojumiem, atlētikai, ir pazudis kustības SKAISTUMS… PAZUDUSI KATARSE…

Klasiskā māksla nīkuļo bez valdības atbalsta. Klasikai vienmēr visās valstīs bija finansiāls atbalsts, un tai nebija jāpelna maizes rieciens. Vēl jo vairāk mūsu apstākļos, kad no visām pusēm vienkārši mācas virsū ārzemju darboņi, izģērbj meičas un organizē izviršanu un provokācijas mākslā. Tagad ir pat tāds populārs žanrs – “biksītes”.

Klasiķu operas mūsdienu režisori vairs nezina, kā modernizēt.

“Vladimirs Mirzojevs (Владимир Мирзоев) savā “Godunova” ekranizācijā ieviesis televizoru, kura priekšā vienā dzīvoklī nosēdinājis vienkāršus ļaudis, bet otrā tos, kas pārstāv tā saukto vidējo šķiru.” https://ria.ru/20111209/511472672.html

 

Opera un balets “Jevgēņijs Oņegins” – nākamie 4 foto:

http://infoculture.rsl.ru/donArch/home/KVM_archive/articles/2010/05-06/2010-05-06_r_kvm-s8.pdf

21 08 26 02

21 08 26 03

21 08 26 04

21 08 26 05

 

“Gulbju ezers” uz skatuves tika dejots ūdenī. https://ru.euronews.com/2019/11/05/ru-swan-lake-in-water

***

Vai tiešām šīs pozas (sk. foto zemāk) liek jums baudīt skaistumu? Man šķiet, ka tā ir tikai akrobātika un sekss.

21 08 26 06

21 08 26 07

21 08 26 08

 

Dvēseles zaudēšana mūsdienu mākslinieku darbos notiek arvien biežāk un biežāk, viņi varētu izcelties, uztaisīt karjeru, pārsteigt. Ir viss, izņemot komponista, dejotāja, mākslinieka mākslu… Izņemot mīlestību… Bizness, nekā personīga

Kļūst žēl mūsu bērnu un mazbērnu, viņi vairs nezina Puškinu, Ļermontovu, Čaikovski un Rahmaņinovu, bet tas ir milzīgu dvēseļu piemērs; viņas ir plaši atvērtas pasaulei un brīvas no naudas.

***

No pašu dārgāko gleznu saraksta:

Vilems de Konings (Willem de Kooning), “Apmaiņa (Interchange)” – 300 milj. dolāru.

21 08 26 09

“Nīderlandes mākslinieka glezna tika pārdota izsolēs 2015. gadā amerikāņu miljardierim Kenetam K. Grifinam (Kenneth C. Griffin). Neparastais šedevrs, pēc autora teiktā, atspoguļo pēckara laika kroplīgo realitāti.”

 

Džeksons Poloks (Paul Jackson Polloc), “Numurs 17A (Number 17A)” – 200 milj. dolāru.

21 08 26 10

“Amerikāņu miljardieris Kenets Grifins nopirka Poloka gleznu par rekordaugstu summu no Deivida Gefena (David Geffen) fonda. Lai uzgleznotu šo šedevru, gleznotājs izklāja audeklu uz grīdas un izšļakstīja uz tā krāsu. Attēls tīmekļa veidā netika radīts nemaz ar otu, bet ar virves sitieniem.”

 

Marks Rotko (Mark Rothko), “Violetais, zaļas un sarkanais (Violet, Green and Red)” – 186 milj. dolāru.

21 08 26 11

“Spilgts Latvijā dzimušais ekspresionisma pārstāvis Rotko dievināja krāsu spēli. Ko gribēja pateikt mākslinieks, radot šo gleznu? Mēs liksim jums vilties, bet autors neko negribēja nodot skatītājam. Viņa kā jebkura ekspresionista uzdevums ir izraisīt noteiktas emocijas ar krāsu neparasta savienojuma palīdzību.”

https://print4you.com.ua/stati/top-35-samykh-dorogikh-kartin-mira/

***

Savācu klipus “40 JAUNĀKIE LABĀKIE KLIPI 2021. gada jūlijs. Paši Karstākie Video. Galvenie Valsts Hīti. Muzikālā Izlases 12+”

Pirmā dziesmiņa:

«Люди на танцполе, а

Двигаются парами

Я смотрю в твои глаза

Ты меня не замечаешь

 

Модная музыка

Синий дым на баре, а

Я смотрю в твои глаза

Ты меня

 

Наревусь, наревусь а-а

Я смогу, я сама разберусь

Но об этом никому, никогда, никогда

Наревусь, наревусь, напьюсь.»

“Cilvēki deju laukumā, bet

Kustas pāros.

Es skatos tavās acīs,

Tu mani neievēro.

 

Modīga mūzika,

Zili dūmi bārā, bet

Es skatos tavās acīs,

Tu mani.

 

Apraudāšos, apraudāšos a-a,

Es spēšu, es pati tikšu galā.

Bet par to nevienam nekad, nekad,

Apraudāšos, apraudāšos, piedzeršos.”

***

Starp citu, tās ir 12+ dziesmiņas.

***

Nonācu līdz pēdējai dziesmai no tā paša video – jauns šedevrs:

“Навстречу в модном платье

Иду в твои объятья

Мне кажется, что это лишь сон.

Луи, Витон и Прадо,

и в тон моя помада,

Я достаю из сумки айфон.

“Pretim modīgā kleitā

Eju tavos apskāvienos.

Man šķiet, ka tas ir tikai sapnis.

Luijs, Vitons un Prado,

Un tonī mana pomāde.

Es izņemu no somiņas aifonu.”

Galvenie valsts hīti… Tā arī ir pelēko kultūra. Tieši šī pelēkā kultūra ir piepildījusi gaumes jaunatnei. Protams, mēs pagaidām turamies, vēl neesam kļuvuši par šīs datortehnoloģiju gaļasmašīnas pielūdzējiem, mēs vēl atceramies mūsu lieliskos dziedoņus, balerīnas, komponistus, diriģentus un māksliniekus. Taču pelēkuma vilnis pārņem mūs gandrīz pāri galvai.

 

Pelēkā kultūra

Gaišā kultūra

Nolaiž, pazemo, iztaisa no cilvēka marioneti, biorobotu. Sausums un tehniskums gleznās, dziesmās, baletā u.c.

Paceļ paša acīs, atver dvēseli, mīl. Rāda cilvēka kultūru, nevis ķermeni.

Mēs pagaidām gan esam vairāk dzīvnieki nekā cilvēki. Tikko kā esam izlīduši no netīrumiem.

Mēs – radītāja mīļotie bērni, daudzdimensionāli un skaisti. Katrs savā veidā.

Sausas un tehnoloģiskas informācijas, iekšējās pelēcības, tumsas, ciešanu vai necilvēciskuma un nāves kultūra.

Mīlestība un atbalsts, cerība un griba, vīrišķība un skaistums – galvenie gaismas mākslas kritēriji.

Pievērš uzmanību trūkumiem.

Pievērš uzmanību labajām īpašībām.

“Skolotāji”/Saimnieki uzstāda blokus, ierobežojumus, nepalīdz.

Skolotāji ņem nost blokus un ierobežojumus, palīdz un atbalsta priekā un skaistumā.

Noņem cilvēkam enerģiju.

Piepilda ar enerģiju.

Skolotāji aptumšo izpratni, liek cilvēkam strādāt ar galvu. Nepaskaidro, vairāk komandē vai pat pavēl.

Skolotāji sniedz skaidru un vienkāršu informāciju, kuru tu uztver ar sirdi.

Runā par to, ka “negatavi” cilvēki nespēs dzīvot jaunajās enerģijās, lai nobiedētu un saņemtu gavvah.

Palīdz piemēroties jaunajām enerģijām. Runā par apakšplānu sadalīšanos vibrāciju ziņā augstākos un zemākos.

Iebiedēšana piešķir spēkus protestiem un cīņai, attīstot negatīvu un bailes. “Mīlestību” pārnes uz “bailēm” – tā ir šķiršanās, mīlestības bīstamības, skumju, pašnāvības u.c. kultūra. 

Kopumā dod nomierinošu informāciju, kura piešķir spēkus un vīrišķību. Vēršanās pie skaistuma, mīlestības un garīguma.

Iesakņo čipus, lai vadītu saprātu un apziņu.

Palīdz savienoties ar AEs.

Sports – naudai un valsts prestižam. Korupcija un sazvērestības.

Sports cilvēka veselībai.

Medicīna cilvēka veselības samazināšanai.

Medicīna cilvēka veselībai.

Visu jūtu vulgarizēšana, pašas dzīves noniecināšana, huligānisma “tolerantā pieņemšana”, iekāres, izvirtības, homoseksuālisma, bērnu ekspluatācijas, pedofīlijas reliģiskā fanātisma, vardarbības (mūsdienu filmas ir piepildītas ar cietsirdību) estētika.

Tiek saglabāta saikne ar dvēseli, saglabāta garīgi augsta nacionālā kultūra, iekšējā tīrība un sirdsapziņa. Tiek attīstīta iekšējā gaisma.

Transhumānisms, eigēnika, pārvaldītāju hierarhijas piramīdas, zelta miljarda teorija, jaunā pasaules kārtība.

Humānisms, vienotība, vienlīdzība un brālība, atbalsts un palīdzība vājajām valstīm.

 

Kādēļ raksts ir publicēts? Vācam prom no sevis pelēcības, riebeklības, tumšo domu, vulgāruma un īgnuma pazīmes. Pieņemam pasauli tādu, kāda tā ir. Pasaulē ir daudz pelēcības un tumsas, bet mēs glabājam gaismu un mīlestību savā iekšienē. Mēs – pa labi.

“Un tāpēc atsakieties no visādiem mēģinājumiem žēloties par pagājušiem vai eksistējošiem apstākļiem, jo tos izmainīt un padarīt par tādiem, kādus jums gribētos redzēt, ir jūsu uzdevums.” Čārlzs Enels (Charles F. Haanel).

 

Pievienots 26.08.2021., atjaunots 01.09.2021.

https://sanatkumara.ru/stati-2021/razdelenie-kultur

Tulkoja Jānis Oppe


[1] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/11-dazadi/932-iepazisanas-ar-carlza-enela-gramatu (Tulk. piezīme)

[2] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/10-raksti-2013/33-pelekie-kanali (Tulk. piezīme)

[3] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/10-raksti-2013/16-es-tada-tira-un-gaisa (Tulk. piezīme)

[4] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/22-raksti-2017/1148-kudisana (Tulk. piezīme)