Ольга Кошкина - Как превратить читателей в клиентов, если вы терпеть не можете продавать

Olga Koškina - Kā lasītājus pārvērst pircējos, ja jūs ciest nevarat pārdot

20 08 04 01

Sveicināti, dārgie kolēģi!

90% palīdzošo praktiķu baidās pārdot un nosauc dažādus iemeslus: “es nekad to agrāk neesmu darījis”, “es pēc dabas neesmu pārdevējs”, “ko teiks mani abonenti, kolēģi un draugi, kas mani pazīst personīgi?”

Izdzirdot vārdu “pārdošana” daudzi tā vien redz komivojažieri ar aicinājumu: “Atlaides visiem rudens depresijas sezonā” vai “Nopērciet terapiju un saņemiet virtuves nažus kā dāvanu”.

20 08 04 02

Ja arī jūs tā attiecaties pret pārdošanām, mums ir jums labs jaunums!

Patiesībā nodarboties ar uzstājīgām pārdošanām jums nevajag! Tas nav efektīvi un pat nav ētiski, ja jūs esat terapeits.

Ko gan tad darīt, lai klienti nāktu? Rakstīt! Taču rakstīt nevis vienkārši “lai dalītos svarīgākajā”, bet – lai kļūtu redzami, parādītu savas vērtības, profesionalitāti un īpatnības, pēc kurām jūs pazīst JŪSU klienti.

 

Tātad, lūk, 5 paņēmieni rakstīt tā, lai abonenti vēlētos spert nākamo soli:

1. Rakstiet par to, kas rosās galvā jūsu lasītājam

Kad jūs zināt, kas ir jūsu klienti, jūs varat labi orientēties viņu vēlmēs, bažās, problēmās, sapņos. Un tas tuvina. Daudzi mani klienti ir man teikuši: “Es atnācu pie jums uz konsultāciju, tāpēc ka jūsu emuārā izlasīju savas domas.”

Jums būs vienkāršāk rakstīt “no klienta ādas”, ja jūs ieradināsieties kolekcionēt lasītāju komentārus, jautājumus un formulējumus un regulāri izmantosiet tos tekstā.

2. Stāstiet gadījumus

Mēs nezinām formātu, kurš terapijas būtību atklāj labāk nekā gadījumi. Cilvēkiem tie patīk. Atslābinājas, kad lasa tos. Saprot tos labāk nekā jebkuras koncepcijas. Uzticas tiem vairāk nekā pašu lielāko ekspertu rekomendācijām.

3. Piešķiriet tekstam garšu ar emocijām

Par ko pārdzīvo jūsu klienti? Par ko sapņo? Ko jūt? Iedomājieties, ar kādiem vārdiem, ar kādām emocijām viņi var pažēloties jums par problēmu. Un pierakstiet variantus labam ievadam.

Piemēram, ja jūs rakstāt par problēmām ar miegu, jūs varat pastāstīt, cik trauksmaini var būt, kad pulkstenis lēni tikšķ no 4 līdz 4:30, vai to, cik pelēka izskatās diena, kad jūs guļat tikai 3 stundas, vai par iekšējo smaidu un neuzvaramības sajūtu pēc laba miega.

4. Uzdodiet jautājumus

Bet tikai tādus, atbilde uz kuriem jūs patiešām interesē.

  • Palūdziet dalīties, lai iztirzātu gadījumu, situāciju.
  • Pajautājiet pēc viedokļa vai padoma.
  • Uzdodiet jautājumu, kurš sākas ar vārdiem “Kāds”, “Kur”, “Kā tieši jūs…?” – saprotot ar to viedokļu vai ideju krāšanu.
  • Dodiet īsu uzdevumu, kurš izklaidē un attīsta. Piemēram, izdomāt nebanālu metaforu katrai banālajai frāzei no saraksta.

5. Pastāstiet nedaudz par sevi

Terapeiti bieži strīdas, vai var atklāt savas personiskās dzīves detaļas sociālajos tīklos.

Darbā terapeits var atklāties tādā mērā, cik tas ir labi klientam. Tas ir, katra mūsu pašatklāšanās – tā ir pārdomāta intervence.

Domāju, šo pašu principu var pielietot arī sociālajiem tīkliem. Nav vērts tos izmantot kā vietu emociju izgāšanai vai personīgajai dienasgrāmatai.

Taču ir svarīgi dalīties kādos nelielos fragmentos no dzīves, kuri var dot cilvēkiem cerību, palīdzēt jūs labāk iepazīt un sākt vairāk jums uzticēties.

Piemēram:

  • Gadījums, kurš aizveda jūs līdz profesijai.
  • Jūsu iemīļotais izteiciens.
  • Pie kā jūs pašlaik strādājat.
  • Jūsu domas par filmu vai grāmatu.

6. Neaizmirstiet stāstīt par saviem pakalpojumiem.

Pēc kāda aktīvas vienkāršības (простинг) laika lasītāji paši sāks jautāt, kā pierakstīties pie jums uz konsultāciju. Taču mēdz būt arī tā, ka cilvēki nenojauš, ka bez emuāra rakstīšanas jūs vēl arī konsultējat.

Tāpēc ir jēga laiku pa laikam emuāru beigās pievienot pāris vārdu par jūsu pakalpojumiem (vienā rindkopā vai pat vienā teikumā).

Piemēram, tā:

“Savās konsultācijās es daudz laika veltu…”, “manā kursā mēs detalizēti izstrādājam šo tēmu…”, “ja jūs gribat dziļāk saprast skarto tēmu, nāciet uz manām lekcijām…”, “esmu gatava atbildēt uz jebkuriem jūsu jautājumiem par šo problēmu.”

Mēs aplūkojām 6 principus, kā sazināties ar lasītājiem, kuri var jūsu prakses virzību padarīt par patīkamāku un dabiskāku procesu.

Kādu punktu ņemat sev, ko gribat pamēģināt? Par kuru pastāstīt sīkāk?

P.S. Ja jums vajadzīga palīdzība, kā pareizi izkārtot darbu ar sociālajiem tīkliem un sākt iegūt klientus no Instagram, Facebook vai VKontakte, – to var iegūt atbilstošos padziļinātos kursos mūsu Privāto Prakšu Klubā.

Tajā ir kursi, kā viegli uzrakstīt piesaistošus un pārdodošus emuārus, kā bez maksas attīstīt sociālos tīklus un noskaņot reklāmu, lai mērogotu jūsu praksi.

20 08 04 03Ar vislabākajiem novēlējumiem,

Jūsu Olga un Kirils Koškini

chastnayapraktika.com

P.S. Ja jums ir radušies jautājumi, sūtiet tos atbildes e-pastā uz This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

20 08 04 04

 

Izsūtīts 04.08.2020

Natālijas Koteļņikovas vēstkopa

Tulkoja Jānis Oppe