Медитация с Марией Магдалиной

Meditācija ar Mariju Magdalēnu

Sērija “Meditācija un čenelings”

28. novembrī, sestdien, pulksten 13 pēc Maskavas laika (12 pēc Rīgas laika)

Meditācija ar Mariju Magdalēnu

 

20 11 09 02

 

Kārtējā nodarbība no sērijas “Meditācija un čenelings” –

tikšanās ar Augšupcelto Valdnieci – Mariju Magdalēnu

 

Marija Magdalēna (vikipēdija)

“Marija Magdalēna – evaņģēlija personāžs, dzimusi Magdalas pilsētā (no šejienes arī iesauka) Galilejā. Tā droši vien ir Jaunās Derības pati mīklainākā un noslēpumainākā figūra. Pareizticība balstās tikai uz evaņģēlija liecībām un godina Mariju Magdalēnu kā apustuļiem līdzvērtīgu svēto.

Lūkas evaņģēlijā viņa minēta kā sieviete, kas izdziedināta no apsēstības: “Kā arī dažas sievas, kuras Viņš bija dziedinājis no ļauniem gariem un vājībām: Marija, saukta Magdalēna, no kuras bija izgājuši septiņi ļauni gari.” (Lūkas evaņģēlijs, 8:2) Pēc tam Marija Magdalēna sekoja Kristum, kalpojot Viņam. Viņas vārds ir minēts arī Golgātas nāvessoda liecinieku vidū, viņa bijusi klāt arī pie guldīšanas zārkā: “Bet tur bija Marija Magdalēna un otra Marija, viņas sēdēja pretim kapam.” (Mateja evaņģēlijs, 27:61) Viņa ir minēta starp sievām, miera nesējām. Jāņa evaņģēlijā rakstīts, ka Marija Magdalēna pirmā ieraudzīju augšāmcelto Jēzu. (Jāņa evaņģēlijs, 20:11-18)

Pavisam citāds stāsts ir katoļu tradīcijā. Šeit Marija Magdalēna – tā ir grēkus nožēlojusi grēciniece. Viņu asociē uzreiz ar vairākiem evaņģēlija personāžiem: ar Martas un Lācara (Jēzus augšāmcelta) māsu, ar sievieti, kura veic Kristus galvas iesvaidīšanu Sīmaņa spitālīgā mājās, un ar bezvārda grēcinieci, kura Jēzus kājas apmazgā ar svaidāmo eļļu Sīmaņa farizeja mājā. Galīgo lēmumu, ka tā ir viena un tā pati sieviete, pieņēma pāvests Gregors Lielais 591. gadā: “Tā, kuru Lūka sauc par grēcīgu sievieti, kuru Jānis sauc par Mariju (no Betānijas), mēs uzskatām, ir tā Marija, no kuras septiņi ļaunie gari tika izdzīti saskaņā ar Marku.” Viduslaikos ārkārtīgi populārajā Varaces Jēkaba (Jacobus de Varagine) grāmatā “Zelta leģenda” (“The Golden Legend”) šis uzskats tika apstrādāts literāri un dziļi iegāja tautas apziņā. Vēlāk daži Marijas Magdalēnas dzīves sižeti tika patapināti no V gadsimta grēkus nožēlojušās netikles Ēģiptes Marijas dzīves. Tā radās vispārināts grēkus nožēlojušas grēcinieces tēls.

Rietumeiropas mākslā eksistē vairāki veidi, kā šī svētā ir attēlota.

Pirmais – tas ir tradicionālais attēls ar trauku iesvaidāmās eļļas glabāšanai (alabastru). Tas ir Marijas Magdalēnas, sievas, miera nesējas, atribūts. Vēl viens tips – tie ir sižeti, kas balstās uz evaņģēlija tekstiem. Evaņģēlijos ir norādīts, ka Marija Magdalēna bija klāt pie Kristus nāvessoda. “Pie Jēzus krusta stāvēja Viņa māte, Viņa mātes māsa, Marija, Klopas sieva, un Marija Magdalēna.” (Jāņa evaņģēlijs, 19:25) Viņu glezno raudošu pie Krusta pamatnes, aptvērušu to apakšā. Viņa ir obligāts dalībnieks ainās, kur Kristus tiek apraudāts un likts zārkā.

Eksistē daudz gleznu ar kopīgu nosaukumu “Noli me tangere” (Neaizskar mani). Sižets balstās uz Jāņa evaņģēliju, kur teikts, ka Kristus parādījās Marijai Magdalēnai pēc augšāmcelšanās. Viņa sākumā nepazina Viņu, domājot, ka tas ir dārznieks. Bet pēc tam atpazinusi mēģināja Viņam pieskarties. “Jēzus viņai saka: "Neaizskar Mani, jo Es vēl neesmu aizgājis pie Tēva…”” (Jāņa evaņģēlijs, 20:17)

20 11 09 03

Aleksandrs Ivanovs (Александр Иванов), “Kristus parādīšanās Marijai Magdalēnai”, 1835. g.

 

Bieži, attēlojot šo svēto, gleznotāji vērsās pie sižeta par kāju apmazgāšanu, jo katoļu baznīca uzskatīja, ka bezvārda sieviete, kura Kristus kājas apmazgāja ar iesvaidāmo eļļu un apslaucīja ar saviem matiem, un Marija Magdalēna – ir viena un tā pati persona.

Šķiet, visizplatītākais sižets glezniecībā, saistīts ar šīs svētās vārdu, – tā ir “Grēkus nožēlojošā Marija”. Saskaņā ar Rietumu leģendām Marija aizgāja tuksnesī, kur vadīja askētisku dzīvi, apraudot savus grēkus. Viņas apģērbs izplēnēja, kailumu apklāja tikai garie mati. (Visdrīzāk šis stāsts ir patapināts no Ēģiptes Marijas dzīves.)

Gleznotāji parasti skaisto, grēkus nožēlojošo grēcinieci attēlo asarās vai dziļās pārdomās. Šeit pat tiek attēloti vientuļnieces dzīves atribūti – galvaskauss vai grāmata. Ticiānam Magdalēna ir krāšņas miesas būves Venēcijas iedzīvotāja ar rudiem matiem. Glezna izceļas ar pirmajā acu uzmetienā nesavienojamu jutekliskuma un dievbijības saplūdumu. Ir zināms, ka gleznai Ticiānam pozēja viņa paziņa, maizniece Džūlija Festina.

Šie un citi daudzi Marijas Magdalēnas portreti ir šeit.

https://www.liveinternet.ru/users/domovena/post294040600

20 11 09 04   20 11 09 05

 

Sagatavojiet jūsu jautājumus!

 

Maksa par nodarbību – 300 rbļ.

Jūs varat apmaksāt uzreiz vairākus tamlīdzīgus seansus

vai maksāt katru reizi, kā ir ērti.

Tiem, kas man ir apmaksājuši iepriekš, es lūdzu man atgādināt ar e-pastu.

 

1. Pats vienkāršākais pārskatījuma veids Krievijā – uz kartes rēķinu jebkurā Krievijas Sberbank nodaļā

4276 1600 1263 4789

 

2. Jandeks-nauda, konts 41 00 11 43 27 08 994

 

3. Bankas pārvedumi no ārzemēm: Vestern Union, UNIstream, Kontakt

uz vārdu КОТЕЛЬНИКОВА НАТАЛЬЯ НИКОЛАЕВНА

KOTELNIKOVA NATALIA NIKOLAEVNA.

Noteikti norādiet tēva vārdu. Pie mums tas ir nepieciešams.

Nesūtiet caur Golden Crown

 

4. PayPal uz e-pastu This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Jebkurā gadījumā sūtiet man vēstuli uz e-pastu

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., norādot vebināru un apmaksas veidu.

Atbildes vēstulē es jums atsūtu norādi un paroli uz vebināru

 

Pievienots 09.11.2020

http://www.sanatkumara.ru/seminari-2020-goda/meditatsiya-s-mariey-magdalinoy

Tulkoja Jānis Oppe