Кинезиология и нейропсихология

Kinezioloģija un neiropsiholoģija

Kinezioloģija un neiropsiholoģija darbā ar autistiem

18 08 30

Labdien, draugi!

Dmitrijs Makarenko, mūsu SK Skolas māceklis, nesen atrakstīja:

“Sveicināti, dārgā Natālija Nikolajevna! 2018./2019. es atkārtoju Jūsu doto materiālu, atstrādāju man pašu sarežģītāko – attiecības ar māti, atmetīšu visu, kas traucē, un uz 2019./2020. sezonu būšu gatavs 2. kursam… Tāds ir mans plāns.
Meitai ir izlaušanās: sākām pielietot kinezioloģiju un neiropsiholoģiju… Ir apdullinoši pozitīvi rezultāti.
Esmu Jums ļoti pateicīgs, un, ja Jums nekas nebūs pretī, es gribētu sakarus nepārtraukt… Vakara meditācijas – tas ir super!!”

Es pazīstu šo ģimeni un ļoti nopriecājos par “apdullinošajām izmaiņām”, un uzreiz palīdzu Dmitrijam Makarenko, kurš par savu noteiktu mērķi ir izvirzījis izārstēt meitu, uzrakstīt, kādas izmaiņas ārstēšanā viņiem notiek. Meita Maša slimo ar autismu. Es saprotu, ka šī novirze no normas bērniem ir sākusi parādīties arvien biežāk. Un zinu, ka visbiežāk šie bērni ir ar augstām vibrācijām. Es redzēju vienu bērnu, kuram mentālā apziņa, saikne ar Augstāko mentālu ir tiešā veidā. Viņam, saprotams, ir grūti šeit, jo viņa domāšanas ātrums ir daudz augstāks un viņš no kustībām un rīcības gaida citādus rezultātus.

Tieši šodien pa TV izdzirdēju, ka “Pirms dažiem gadiem Tramps (Trump) ir paziņojis: Ja es būtu prezidents, es uzstātu uz pareizām vakcīnām un neatļautu masveida vakcināciju, kura bērniem izraisa autismu.”

Raksts: Tramps sāk karu ar vakcinētājiem, kuri no bērniem iztaisa autistus

https://www.kramola.info/vesti/metody-genocida/tramp-nachinaet-voynu-s-vakcinatorami-delayushchih-iz-detey-autistov

“Kas attiecas uz Trampa paziņojumu, ka viņš ir saņēmis “patiesības pierādījumus” par vakcīnām, proti, ka tās ir saistītas ar autismu, 2014. gada septembrī – viņš tos saņēma, pateicoties King&Spalding partnerībai ar Jones Day Health Care and Life Sciences, kura sabiedrībai atklāja un uzņēmās aizstāvību par CDC (The Centers for Disease Control and Prevention) informētāju Viljamu Tompsonu (William Thompson) mēnesi pirms tam.

Doktors Tompsons Trampa advokātiem paziņoja, ka viņš ir strādājis ar “skaitļu viltojumu”, lai samazinātu melno bērnu skaitu, kas cietuši no noteikta vakcīnas tipa, pastāstot, kā CDC veikusi pētniecisku afēru, manipulējot ar pamata pētījumu, kurš uzrādījis korelāciju starp masalām, epidēmisko parotītu (cūciņām), masaliņām (MMR – “Measles, Mumps, & Rubella”) un autisma parādīšanos. Viņš arī uzrādīja slepenus dokumentus, kontrabandas ceļā iegūtus no CDC, kuros parādīts, kā viņi nīcināja ārā visus pierādījums, kas apstiprināja vakcīnas sakaru ar autismu. 2015. gada sākumā tika ziņots, ka Obamas režīms ir nodrošinājis viņam aizsardzību, taču pierādījumu tam nav.”

Tātad, iespējams, ka kādam ir noderīga Makarenko ģimenes pieredze, un mēs ar prieku palīdzam šiem cilvēkiem, kuri dalās pieredzē.

Dmitrijs raksta:

Mūsu meita

Maša bija ilggaidīts, ļoti kārots bērns. Uz grūtniecības brīdi manai sievai Jeļenai bija jau 36, man – 42. Grūtniecība noritēja normāli.

Mūsu meita piedzima 2008. gada 14. janvārī, viņas svars un garums bija normā. Dzemdībās bija komplikācijas. Bērnu spieda ārā. No dzemdību nama izrakstīja ar autiņu dermatītu un disbakteriozi. Muskuļu tonusa traucējumu (hipotonuss) dēļ fiziskās attīstības aizture (apsēdās 9 mēnešu vecumā, no 1 gada un 2 mēnešiem sāka iet uz medikanemtozo terapiju + masāžu. Bija novērojams, ka meitai trūkst intereses par pasauli, izzinošas aktivitātes, kā arī ir sāpju jutīguma traucējumi (bija stipri paaugstināts sāpju slieksnis).

Ap pusotriem gadiem Maša nesaprata viņai teiktu uzrunu, neatsaucās uz vārdu, nespēja pilnvērtīgi sūkt māmiņas krūti (ātri nogura sūkt), tā ka nācās atslaukt pienu līdz 1 gadam un 2 mēnešiem.

Līdz 2,5 gadiem pediatrs teica, ka visi bērni attīstās individuāli, patoloģiju nesaskatīja un tādu diagnozi neuzstādīja. 2,5 gadu vecumā tika pieņemts, ka meitai ir varbūtējs autisms.

1,5 gadu vecumā mēs Mašu vedām uz nodarbībām uz Montesori kabinetu. Nekādus rezultātus tas nedeva.

No 2,5 gadiem līdz 7 gadiem:

- delfīnu terapija;

- 2 reizes bijām Rea centrā Volgogradā;

- Mišļajeva (Мышляев) klīnika (Ņižņijnovgoroda);

- ipoterapija;

- rehabilitācija palīdzības ģimenēm ar bērniem, kuriem ir ierobežotas veselības iespējas, centrā “Soģeistvije” (“Содействие”) Rostovā pie Donas;

- rehabilitācija ārstnieciskās pedagoģijas un sociālās terapijas centrā “Sveča” (“Свеча”) Rostovā pie Donas;

- kopš 4,5 gadiem atrodamies bezkazeīna un bezglutēna diētā, vielmaiņas procesu korekciju veicam ar fermentiem, aminoskābēm un citām bioloģiski aktīvām piedevām autistiem (pasūtām amerikāņu vietnēs), sekojot rekomendācijām, ko sniedz krieviski runājošs ārsts, kurš nodarbojas ar vielmaiņas un ģenētikas traucējumiem īpašiem bērniem (pa SKAIPU);

- apmeklējām osteopātu un manuālo terapeitu no 3,5 gadiem līdz pašreizējam vecumam (periodiski);

- nodarbojāmies ar daudzām attīstošām lietām – peldējām baseinā, nodarbojāmies ar psihologiem, zīmējām, nodarbojāmies ar mūziku un tml.;

Mēģinājām arī ārstēšanu ar homeopātiskiem līdzekļiem, bet nekādu rezultātu nekonstatējām.

Pašlaik meitai ir 10 gadu. Atrodamies mājas apmācībā, nodarbojamies individuāli ar skolotāju skolā. Programmu apguve ir vāja, mācības padodas smagi, problēmas ar abstrakto un loģisko domāšanu, atmiņa ir ļoti laba, bet selektīva. Runa ir, bet neatbilstoša bērna fiziskajam vecumam. Līdz šim laikam ir diezgan spēcīgs negatīvisms.

2017./2018. sezonā apmeklēja nodarbības “īpašiem” bērniem Donas valsts tehniskajā universitātē (projekts “Īpašā bērnība”).

Kopš 7 gadiem mācāmies Mūzikas skolā (klavieres). Pedagogam, kurš nodarbojas ar meitu, ir milzīga pieredze darbā ar “īpašiem” bērniem. Var nospēlēt dažus skaņdarbus.

Līdz 2017. gadam (līdz 10 gadu vecumam) visi mūsu pūliņu rezultāti bija ārkārtīgi necili. Šķita, ka dauzām galvas pret ķieģeļu sienu.

Pēdējo gadu mēs sākām strādāt pa lielākai daļai nevis ar meitu, bet ar sevi: notika vērtību un mērķu pārvērtēšana. Mēs sākām strādāt pie savām problēmām. Tas kļuva iespējams, pateicoties Natālijai Nikolajevnai Koteļņikovai, viņas Sanata Kumaras Skolai, kuras mācekļi būdami, mēs sākām vairāk uzmanības veltīt darbam ar sevi, “darbam ar kļūdām”, pieļautām savā dzīvē.

Un te pa lāsītei sākām pamanīt izmaiņas meitas uzvedībā. Bērns nekļuva uzreiz vesels, parasts, bet mums parādījās tas, ko gaidījām daudzus gadus, – cerība…

Cerība

2018. gada augustā 2 nedēļu laikā notika nodarbību 1. kurss ar pedagogu, kuram ir kinezioloģiskas un neiropsiholoģiskas iemaņas darbā ar “īpašiem bērniem”. Tā ir speciāla masāža, speciālu vingrinājumu kurss un papildu pedagoģiska korekcija.

Un, lūk, neiropsiholoģisku un kinezioloģisku vingrinājumu izpildīšanas procesā mēs sākām ievērot būtiskas izmaiņas meitas uzvedībā. Viņas dzīves11. gadā mēs beidzot atteicāmies no blendera izmantošanas. Tagad visa barība Mašai ir JĀKOŠĻĀ!!! Un viņa košļā. Ir uzlabojušās viņas prāta spējas. Maša ir sākusi spēlēties ar lellēm!! Baro tās, pilina tām pilienus kaklā un degunā, taisa injekcijas… Agrāk viņa tās vispār neuztvēra. Meitai ir uzlabojies kontakts ar apkārtējo pasauli, viņa ne tikai vairāk ievēro, bet ir sākusi arī komentēt to, ko redz. Runā ir sākušas “pavīdēt” izteiktas prasības un vēlēšanās (piemēram, “es gribu…”). Ir palielinājies laiks nodarbībās ar mūziku un mājasdarbiem. Nodarbības ar mūziku ir pārgājušas uz jaunu līmeni: ja agrāk nodarbojās nelabprāt un tikai ar pasniedzēju, tad tagad, kad sākušas parādīties pirmās sekmes, ir radusies interese pašai apsēsties un nospēlēt skaņdarbu… Ir arī virzība skolas programmas apgūšanā, bet te galvenais noturošais faktors, kurš ir ieslēdzies jau diezgan sen, – bailes no neveiksmes, nepareizas atbildes, par kuru tiks bārta. No šejienes “loģika”: tad nu labāk vispār neatbildēt(!!)

Mums nav īpašu ilūziju par “epohālām” izmaiņām meitas uzvedībā (attiecamies pret to ar uzmanīgu interesi un nebūvējam dižus plānus nākotnei), ne arī par to, kas tad tieši ir palīdzējis “ieslēgt” meitas smadzenes (kā mums šķiet, mēs viņas tomēr “ieslēdzām”). Visdrīzāk palīdzēja tas, ka mēs visu darījām kompleksi, bet, ja kaut kas nepalīdzēja, mēs neiegrimām depresijā, bet mēģinājām un meklējām citus ceļus. Tātad faktori, kas ir ietekmējuši mūsu dārgās meitiņas prāta un emocionālā stāvokļa uzlabošanos, ir šādi:

- stingra antiglutēna un antikazeīna diēta;

- smadzeņu vingrošana pēc Denisona (Dennison) metodes (kinezioloģiskas un neiropsiholoģiskas tehnoloģijas);

- vielmaiņas procesu uzturēšana meitas organismā ar bioloģiski aktīvu piedevu palīdzību autistiem;

- pastāvīga noskaņošana uz to prasmju izstrādāšanu, kuras meitiņa neieguva “automātiski”;

- pastāvīga tiekšanās iemācīt meitai to, ko zina viņas vecuma bērns;

- tiekšanās uz meitas socializāciju.

Tagad nedaudz par kinezioloģiju

Programmu “Smadzeņu Vingrošana”, kura kļuva par kinezioloģijas metodes pamatu, 1970. gados izstrādāja amerikāņu ārsts Pols Denisons (Paul E Dennison) nesekmīgo grupveida apmācības Centrā “Ieleja” Kalifornijā, kur viņš 20 gadus palīdzēja bērniem un pieaugušajiem. Denisons izstrādāja sistēmu ar ātrām, vienkāršām, specifiskām kustībām, kuras nesa labumu katram audzēknim neatkarīgi no viņa problēmām. Īpaši efektīva tā izrādījās bērniem, kuru diagnoze bija “nespējīgi mācīties”. 1987. gadā SV (smadzeņu vingrošanas) rezultāti tika novērtēti eksperimentāli. Šajā eksperimentā piedalījās 19 speciālās skolas audzēkņu. Katrs audzēknis taisīja SV vingrinājumus 10-15 minūtes ik dienu. Audzēkņu progresa rādītāji 1 gada laikā bija tādi, ka viņu sekmība paaugstinājās par 50%. Ievērojami paaugstinājās audzēkņu spēja koncentrēties uz izpildāmo uzdevumu., 1987. gadā Amerikā tika nodibināta Izglītojošās Kinezioloģijas Organizācija. (Kinezioloģija – zinātne par galvas smadzeņu attīstību caur kustībām.) Kopš tā laika Smadzeņu Vingrošana sāka izplatīties visā pasaulē un deva lieliskus rezultātus kā vispārīgo, tā arī speciālo mācību iestāžu audzēkņu attīstībā.

Krievijā SV pirmoreiz parādījās 1988. g. Pašlaik to savā darbā izmanto psiholoģiskās palīdzības iestādēs 15 lielās valsts pilsētās (Maskavā, Sanktpēterburgā, Tomskā, Ufā, Orehovozujevā u.c.) Visi pedagogi, kas izmanto kinezioloģijas praksi, atzīmē neparastas sekmes visa vecuma cilvēkiem. Milzīgs SV labums un pievilcība slēpjas tās vienkāršumā un praktiskumā. Cilvēks var šos vingrinājumus izpildīt jebkurā laikā un jebkurā vietā, lai paaugstinātu efektivitāti tam, ko viņš šajā momentā dara. Galvenā ideja, kuru propagandē kineziologi, ir sekojoša – attīstošajam darbam ir jābūt vērstam no kustības uz domāšanu, nevis otrādi.

Visu SV kompleksu kustības iedarbojas uz dažādām organisma vadības sistēmām. Tās var iedalīt trīs blokos:

- Vingrinājumi, kas palielina galvas smadzeņu garozas tonusu (elpošanas vingrinājumi, bioloģiski aktīvo punktu masāža).

Mērķis: galvas smadzeņu garozas enerģētikas paaugstināšana.

- Vingrinājumi, kas uzlabo informācijas pieņemšanas un pārstrādāšanas iespējas (krusteniski laterālas dabas ekstremitāšu kustības).

Mērķis: smadzeņu traucēto starp-pusložu saikņu un funkcionālās asimetrijas atjaunošana.

- Vingrinājumi, kas uzlabo darbības kontroli un regulāciju (krusteniska rakstura kustības un pozas).

Mērķis: saiknes atjaunošana starp smadzeņu pieres un pakauša apgabaliem, balansa nodibināšana starp cilvēka labo un kreiso lauku, emocionālā stresa noņemšana.

SV vingrinājumu izpildīšana prasa apjēgšanu un augstu pašregulācijas līmeni.

Tādas kustības veikšana un tās novešana līdz automātismam ir iespējama tikai pie nosacījuma, ka galvas smadzeņu garozā veidojas jauni neironu tīkli, kas savukārt paplašina smadzeņu rezervju iespējas.

Darba sistēma, kas balstās uz kustības metodēm, ir visoptimālākā, lai koriģētu novirzes un attīstītu audzēkņu kompensējošās spējas.

 

Vingrojumu komplekss Nr. 1

Horizontālais astoņnieks.

Sākumā uz tāfeles vai liela plakāta uzzīmējiet horizontālu astoņnieku (bezgalības zīmi). Patrenējieties zīmēt astoņnieku gaisā. Nosēdieties taisni. Labās kājas potīti nolieciet uz kreisā ceļa, pagriežot kāju pēc iespējas horizontālāk. Ar kreiso roku satveriet labās kājas apakšstilba apakšējo daļu, bet tās pēdu satveriet ar labo roku, mute puspievērta, mēle pie aukslējām, acis aizvērtas. Izdariet ieelpu caur degunu, skaitot “1-2-3-4”, un iztēlojieties astoņnieka gredzenu, kurš stiepjas no augšas uz labo pusi un uz leju, bet izejā gredzenu, kurš nāk no lejas uz kreiso pusi un uz augšu (skaitot “5-6-7-8”). Turpmāk šim astoņniekam no iztēles līmeņa ir jāpāraug skaidrā tēlainā ainā. Bērni šo vingrinājumu atkārto 3 reizes, pieaugušie – 8 reizes. Pat ja vienkārši pasēžam šajā krusteniskajā pozā dažas minūtes, tad iestāsies emocionālā stāvokļa harmonizācija, mierīgums pakāpeniski aptvers ķermeni un dvēseli. Labi to izpildīt stresa noņemšanai pirms miega.

Dominējošā rokas nolaišana

Vingrinājums tiek izpildīts stāvus divatā. Viens lēni un vienmērīgi paceļ labo roku līdz horizontālam stāvoklim (skaitot “1-2-3-4”), pēc tam otrs šo roku nolaiž trīs soļos:

Pirmais solis: lēni, 7 sekundēs, skaitot “1-2-3-4-5-6-7”, pārvarot partnera rokas muskuļu vieglu pretestību.

Otrais solis: tas pats, bet jau ar lielāku sasprindzinājumu.

Trešais: dominējošā rokas nolaišana, tas ir, tiek pārvarēts spēcīgs partnera rokas muskuļu sasprindzinājums.

Tādējādi rokas nolaišana notiek 3 reizes. Turklāt nedrīkst satvert locītavas, jācenšas nesaraut muskuļus, vingrinājumam ir jāsagādā nevis sāpes, bet labpatika. Kreiso roku var izmantot labās rokas vietā, ja vajag pastiprināt labās puslodes darbību. Labiskums un kreiliskums netiek ņemti vērā.

Krusteniskā marionete (labajai puslodei)

Vingrinājums tiek izpildīts stāvus. Skaitot “1-2-3-4-5-6-7”, lēni un vienmērīgi paceliet kreiso kāju, saliektu celī, līdz gurna līmenim. Kad kāja ir pacelta līdz horizontālam līmenim, ar labo roku sasprindziniet kāju trīs soļos:

Pirmais solis: kājas muskuļa viegls sasprindzinājums – 7 sek.

Otrais solis: stiprs sasprindzinājums – 7 sek.

Trešais solis: dominējošā kājas nolaišana – 7 sek.

Rokas turklāt ir ērtāk turēt nedaudz virs ceļa. Ar kreiso roku var pret kaut ko atspiesties vai turēt viņu, izstiepjot sāņus vai saliecot elkonī. Mugurai ir jābūt taisnai. Vingrinājums tiek izpildīts tikai kreisajai kājai. Bērni vingrinājumu izpilda 3 reizes, pieaugušie – 8 reizes.

Krusteniskā marionete (kreisajai puslodei)

Tiek izpildīta stāvus. Lēni, skaitot “1-2-3-4-5-6-7”. Tiek pacelta labā kāja, sasprindzinājums trijos soļos arī tiek radīts ar labo roku. Mugura taisna. Bērni atkārto 3 reizes, pieaugušie – 8 reizes.

Āķi

Šī vingrinājuma izpildīšanai sakrustot potītes tā, kā ir ērti. Pēc tam sakrustot rokas, savienojot pirkstus “slēdzenē” un izgriežot roku delnas. Mēles galiņu piespiest pie aukslējām ieelpojot un atslābināt izelpojot. To pašu var izpildīt, sēžot uz krēsla. 5 minūtes vienkārši sēžot šajā pozā, nomierinās nervi. Šī sarežģītā krusteniskā kustība aktivizē smadzeņu abu pusložu motoriskos un sensoriskos refleksus, kā arī aktivizē vidējās smadzenes, kuras atrodas tieši virs cietajām aukslējām. Tādējādi tiek apvienotas emocijas un domāšanas procesi, vedot pie visefektīvākās mācīšanās un reaģēšanas uz notiekošo.

 

Vingrojumu komplekss Nr. 2

Aizturiet elpu.

Veiciet dziļu ieelpu un aizturiet elpu tik ilgi, cik tas ir iespējams. Var ieviest sacensību elementu grupā.

Smadzeņu pogas.

Tā ir vingrinājumu sērija, kura ieslēdz organisma “elektrisko sistēmu”, veicina uzmanības koncentrēšanos, uzlabo galvas smadzeņu apgādi ar asinīm, sagatavo viņas sensorās informācijas uztverei. Izpildiet 20 – 30 sek. ar katru roku.

  • Ar vienas rokas rādītājpirkstu un vidējo pirkstu masēt punktus virs augšlūpas (nasolabiskās krokas vidus) un vidū zem apakšlūpas. Otra šajā laikā uzlikta uz nabas. Vienlaikus ar to skatienu vajag vērst dažādos virzienos: pa kreisi – augšup, pa labi – lejup utt.
  • Ar vienas rokas rādītājpirkstu un vidējo pirkstu turēt punktu zem apakšlūpas. Otras rokas pirksti masē astes kaulu. Vingrinājums noņem prāta nogurumu. Aktivizē abu pusložu darbību, paaugstina ķermeņa koordināciju un noturību, palīdz koncentrēties uz jauna materiāla iegaumēšanu.
  • Vienas rokas plaukstu uzlikt uz nabas. Otras rokas pirksti masē astes kaula rajonu. Pēc 20 – 30 sek. roku stāvoklis mainās. Nabu sedzošā roka caur viņu saskaras ar visiem ķermeņa meridiāniem, jo tas ir centrālā meridiāna punkts. Vingrinājums veicina atslābināšanos, noņem nervu spriedzi, paaugstina uzmanības līmeni, pazemina hiperaktivitāti.

 

Zilonis

Tas ir viens no visintegrējošākajiem smadzeņu vingrošanas vingrinājumiem. To izpildot, auss ir jāpiespiež pie pleca tik stipri, lai starp viņiem varētu turēt papīra lapu. Pēc tam viena roka tiek izstiepta kā snuķis. Acis seko pirkstgalu kustībai, bet roka zīmē horizontālu astoņnieku, sākot no redzeslauka centra un ejot uz augšu pretēji pulksteņa rādītāja virzienam. Vingrinājums tiek izpildīts lēni, 3-5 reizes ar katru roku.

Šis vingrinājums aktivizē un balansē visu viengabalaino organisma sistēmu “intelekts-ķermenis”, uzlabo uzmanības koncentrēšanos. Smadzeņu vingrošanas rezultātā organismā iestājas pašas daudzveidīgākās pozitīvās struktūras un funkcionālās izmaiņas. Nervu procesu kustīgums un plastiskums tiek īstenoti augstākā līmenī. Šī metodika ļauj atrast slēptās spējas bērniem ar ierobežotām veselības iespējām un paplašināt viņu smadzeņu iespējas.

Vingrinājums “Krusteniskie soļi”

Sākumā domās novilksim līniju no pieres uz degunu, zodu un zemāk – tā sadala ķermeni labajā un kreisajā pusē. Kustības, kas šķērso šo līniju, integrē smadzeņu pusložu darbību. Tāpēc “Krusteniskie soļi” veicina koordinācijas un orientēšanās telpā attīstību, padara sekmīgāku lasīšanas, rakstīšanas, klausīšanās, jaunas informācijas apgūšanas iemaņu iegūšanu. Un vēl noņem sāpes jostas vietā un savelk vēdera muskuļus.

1. Ar kreisās rokas elkoni stiepjamies pie labās kājas ceļa. Viegli skarot, savienojam elkoni un celi.

2. To pašu kustību atkārtojam ar labo roku un kreiso kāju. Izpildīt stāvus vai sēdus.

3. Savienojam kreiso kāju un labo roku aiz muguras un otrādi. Atkārtot 4–8 reizes.

“Krusteniskos soļus” ir vēlams taisīt lēnā tempā un just, kā strādā vēdera muskuļi. Ja šīs sajūtas nav, pavērojiet, vai elkonis nenolaižas par zemu, vai celis nav pacelts pārāk augstu, vai nav liekas noliekšanās jostas vietā.

 

Vingrinājums “Pats sev šūpoles”

Ārā smidzina lietutiņš, kurš pāriet pirmajā sniegā, un arvien vairāk laika bērni pavada bez kustībām. Pa dienu sēž stundās skolā, bet pēc tam īsiem pārskrējieniem skrien mājās, lai iegrimtu grāmatās vai datorā. Pastaigāties viņi iziet tikai izejamās dienās.

Fizisko slodžu deficīta dēļ rudens laikā mūsu ķermenim tik ļoti trūkst mundruma, enerģijas, dziņas. Tāpēc no rīta ir arvien grūtāk piecelties, bet pa dienu smagi koncentrēties uzdevumu izpildei. Un jo vairāk – spēt ātri atrisināt uzdevumu vai atrast papildu nestandarta risinājumu.

1. Apsēdieties uz grīdas, iepriekš neaizmirstot paklāt speciālu paklājiņu, un salieciet ceļus.

2. Aptveriet ceļus ar rokām, atliecieties atpakaļ un, noapaļojot muguru, pašūpojieties uz priekšu un atpakaļ, no sāna uz sānu. Kustību amplitūda ir neliela, to regulē sasprindzinājuma parādīšanās.

3. Atgriezieties sākuma stāvoklī. Atliecieties atpakaļ, balsoties uz elkoņiem un delnām. Jums ir jābūt ērti turēt ķermeni noliektā stāvoklī.

4. Nedaudz paceliet kājas, salieciet ceļos, plūstoši sāciet ar ceļiem rakstīt “astoņniekus”. Ja kustību izpildīšana ir apgrūtinoša, tad sākumā pietiek vienkārši taisīt apļveida kustības ar kājām.

Piedāvājam citu vingrojuma variantu “Roker”. Sēžot krēslā, ar elkoņiem uz balstiem, paceliet kājas, salieciet ceļos un taisiet ar tām apļveida kustības.

Vingrinājums “Roker” noņem sasprindzinājumu pēc ilgstošas sēdēšanas solā, pie datora vai automobiļa stūres, papildina enerģiju, palīdz sasniegt panākumus sportā, veicina radošu domāšanu. Turklāt tas veicina saprotošas lasīšanas attīstību, uzlabo emocionālās lasīšanas un pārstāstīšanas iemaņas. Būs piemērots, piemēram, vingrošanas paklājiņš.

 

Pievienots 30.08.2018

http://sanatkumara.ru/stati-2018/kineziologiya-i-neyropsichologiya

Tulkoja Jānis Oppe