Irina Akulova - Vienkāršākās meditācijas tehnikas iesācējiem: mainām dzīvi 5 minūtēs dienā

16 03 31 01

Jūs esat daudz dzirdējuši par meditācijas noderīgumu, par tās pozitīvo ietekmi gan uz apzinātību, gan uz veselību, un jums gribētos sākt meditēt?

Taču jūs slikti stādāties priekšā, kā to pareizi darīt un cik daudz laika dienā veltīt šai nodarbei?

No raksta jūs uzzināsiet:

  • kādēļ vajadzīga meditācija,
  • kā iemācīties meditēt,
  • cik daudz laika dienā tam veltīt,
  • 3 vingrinājumi meditācijai, ar kuriem tiks galā pat bērns,
  • kur “likt” prātu meditācijas laikā,
  • koncentrēšanās Super-tehniku no Šrī Činmoja (Sri Chinmoy).

Ko dod meditācija?

Jau Buda saprata, ka cilvēka patiesās dabas nezināšana ir ciešanu cēlonis, un šī nezināšana izriet no prāta slieksmes pastāvīgi novērsties.

Pārstāt novērsties uz prāta pļāpāšanu un uz ciešanām palīdz meditācija.

Tā mūsu dievišķo dabu sasaista ar zemes realitāti.

Tāpēc caur meditāciju var debesis atvest uz zemi, un nodzīvot dzīvi laimīgi, atbilstoši savai patiesajai dabai, bez ciešanām, nevajadzīga uztraukuma un kņadas.

Sk. arī Meditācijas noderīgums organismam. 10 pierādījumi no zinātniekiem

Cik ilgi dienā meditēt?

Meditācijas meistars Sogjals Rimpoče (Sogyal Rinpoche) apgalvo, ka nav svarīgi, cik ilgi jūs meditējat.

Galvenais, lai šī prakse novestu jūs noteiktā apzinātības un klātbūtnes stāvoklī, kad jūs kļūstat atvērtāks un saskaņojaties ar savu sirdi.

5 minūtes, pavadītas uzmanīgā stāvoklī, ir daudz vērtīgākas, nekā 20 minūtes – snaudā.

Vēlāk jūs spēsiet stundām atrasties skaidrībā un apzinātībā. Taču tam būs vajadzīgi treniņi, laiks, pacietība un mīlestība pret sevi.

Un, ja meditācijas laiks nav tik svarīgs, jūs varat izvēlēties jums komfortablu skaitu minūšu.

Bet, ja jūs esat ļoti aizņemts cilvēks, atrodiet tika 5 minūtes dienā meditācijai un veltiet tās sev – un jūsu dzīve izmainīsies uz labo pusi.

Mīlestība un cieņa pret sevi vienmēr nes lieliskus augļus, bet meditācija vēl palīdzēs arī labāk ar sevi iepazīties: integrēt agrāk neapzināmas sevis daļas, nemaz nerunājot par sinhronizēšanās ar pasauli vērtību.

Kā iemācīties meditēt. 3 vienkāršas tehnikas iesācējiem

Pasaulē eksistē neskaitāms daudzums meditāciju.

Piedāvāju 3 vienkāršas un efektīvas tehnikas, kuras sekmīgi izmantot spēs pat cilvēks, kurš agrāk nekad nav meditējis.

1. Elpošanas vērošana

Tas ir ļoti sens meditācijas veids, kuru izmanto visas budisma skolas.

Vajag tikai ērti iekārtoties un sakoncentrēt uzmanību uz savu elpošanu: uz to, kā vēss gaiss ienāk jūsu ķermenī, nesot sev līdzi atslābumu, vieglumu un dzīvības enerģiju, un pēc tam sasildīts iziet no ķermeņa, aiznesot visu negatīvu, zemas vibrācijas un nogurumu.

Elpošanas laikā centieties vienkārši vērot to, kā jūs elpojat. Ja šajā laikā galvā parādīsies atraujošas domas, nepievērsiet tām uzmanību – lai aiziet tāpat, kā atnāca – viegli un brīvi.

Šī prakse sāks “slēgt ārā” pastāvīgi pļāpājošo prātu un uzlabos uzmanības vadīšanas iemaņas.

Sk. arī Dzīve kā meditācija. Kā meditēt nemeditējot

16 03 31 02

2. Uzmanības vēršana uz garīgās sirds rajonu

Šrī Činmoja grāmatā “Klusā apmācība” (“The Silent Teaching”)[1] ir teikts, ka “garīgā sirds – tas ir bezgalīgas universālas mīlestības centrs”.

Cilvēka ķermenī garīgā sirds atrodas fiziskās sirds rajonā, sirds čakras līmenī – krūšu centrā.

Paņēmiena visa būtība ir uzmanības vēršanā uz garīgās sirds apgabalu – jo taču tieši caur šo ķermeņa vietu mēs varam savienoties ar savu “Augstāko Es”.

Pilnīgi sakoncentrējuši uzmanību uz sirdi, “nirstam” sevis iekšienē un pakāpeniski apjēdzam arvien dziļākus svētlaimes, miera un mīlestības līmeņus.

Var iztēloties arī ziedu, kurš uzplaukst garīgajā sirdī, un līdz ar viņa ziedēšanu mīlestības, mierīguma un svētlaimes plūsma arvien vairāk un vairāk paplašināsies un plūdīs no sirds.

Aprakstīšu vēl vienu uzmanības pārnešanas uz garīgās sirds apgabalu variāciju.

Meditācijas sākumā iztēlojieties bezgalīgas debesis. Skatieties uz šīm debesīm vai jūtiet tās it kā no malas, kā novērotājs, bet pēc tam paši kļūstiet par šīm debesīm, identificējieties ar tām.

Kad tas ir izdevies, pārvietojiet uzmanību uz savu sirdi – sajūtiet vai ieraugiet debesis jūsu garīgajā sirdī.

Sajūtiet, kā jūsu sirds paplašinās un paplašinās, viņa kļūst lielāka par jums, un jūs paši kļūstat Visuma Sirds!

Bet jūsu – šīs milzīgās sirds – iekšienē sajūtiet debesis, ar kurām jūs identificējāties agrāk. Tā kā Visuma Sirds ir daudz plašāka par debesīm, jūs viegli varēsiet debesis ievietot sevī.

Sk. arī Meditācijas prakse ar meistaru. Bezmaksas kurss “Iepazīšanās ar garīgo pasauli”

16 03 31 03

3. Mantru dziedāšana vai izrunāšana

Vārds “mantra” no sanskrita tiek tulkots kā “tas, kas aizsargā prātu”.

Tradicionāli uzskata, ka mantru dziedāšana vai vienkārši atkārtošana izdzen no prāta negatīvismu.

Austrumos tic, ka mantras iemieso patiesību skaņas formā, bet darba ar mantrām laikā prāts un smalkie ķermeņu uzlādējas ar šīs patiesības enerģiju.

Īpaši noderīga šī prakse ir cilvēkiem, kuri bieži novēršas uz nemierīgā prāta pļāpāšanu.

Šrī Činmojs apgalvo, ka pati spēcīgākā no visām mantrām ir “Aum”.

Tiek uzskatīts, ka šī skaņa pārraida Dieva vibrāciju, un ar tās palīdzību Dievs Kungs iekustināja viņa pirmo radīto vibrāciju, un katru mirkli rada sevi no jauna “Aum” iekšienē.

Skaņai “m” ir jābūt garākai nekā skaņai “au” kā minimums trīs reizes.

Izrunājot skaņu “Aum” skaļi, jūs jūtat Dieva visvarenību, čukstus – viņa sajūsmu, bet pie sevis – viņa mieru.

Speciālās grāmatās vai Internetā var atrast mantras, kuras jums būs vistuvākās.

Bet, ja jūs meklējat vienkāršāku praksi, tradicionālo mantru vietā var izdziedāt vai izrunāt tikai vienu vārdu jūsu dzimtajā valodā, kura nozīme jums ir zināma, bet tas, ko viņš apzīmē, ir visvēlamākais un visnepieciešamākais šajā brīdī.

Piemēram, var strādāt ar tādiem vārdiem kā “Mīlestība”, “Brīvība”, “Labestība”, “Skaistums”, “Humors”.

16 03 31 04

Kā nomierināt prātu meditācijas laikā?

Tie, kuri ir mēģinājuši meditēt, zina, ka nemēdz būt tik vienkārši nomierināt prātu – viņš ik pa laikam pļāpā, domas joņo un novērš no pašas meditācijas.

Ko gan darīt? Kā savaldīt prātu un likt viņam klusēt?

Bet to arī nevajag.

Domas vienalga radīsies – jo tās taču rodas pašā prātā.

Tās ir gluži kā viļņi, kuri te trako, te noklust prāta okeānā.

Ko tad darīt ar domām meditācijas laikā?

Pieņemt tās, ļaut tām būt, taču neiesaistīties bezgalīgajās domās, un tad prāts noskaidrosies un domas nomierināsies.

Sogjals Rimpoče prātu salīdzina ar duļķaina ūdens burku.

Ūdens burkā kļūs tīrāks un caurspīdīgāks, ja jūs pārstāsiet duļķot, maisīt un skalināt ūdeni. Tad netīrumu daļiņas nosēdīsies dibenā, un prāts kļūs caurspīdīgs kā ūdens.

16 03 31 05

Koncentrēšanās meditācijas laikā

Šrī Činmojs piedāvā lielisku koncentrēšanās tehniku, kura palīdz palikt meditācijā jeb pašreizējā momentā un aizmirst par atraušanos.

Viss noslēpums ir tāds, ka koncentrēšanai ir jānāk nevis no intelektuālā prāta, bet no dvēseles gaismas, kura ieiet prātā!

Tad koncentrēties uz kaut ko kļūst ļoti viegli, tāpēc ka izzūd šaubas un bailes.

Kad jūs koncentrējaties, sajūtiet un vizualizējiet, kā

  1. dvēseles gaisma piepilda jūsu sirdi;
  2. dvēseles gaisma virzās uz trešo aci un iziet caur viņu;
  3. jūs saplūst ar šo gaismu un izkliedējat gaismu ap sevi;
  4. identificējaties ar telpu un laiku ap jums;
  5. uzstādāt nodomu koncentrēšanās objektā atklāt slēpto, sākotnējo patiesību;
  6. vērojat to, kā mainās jūsu uztvere.

Man šis vingrinājums ļoti palīdz rakstīt tekstus, kad es nevaru sakoncentrēties.

Pēc piedāvāto punktu vizualizēšanas es izrādos plūsmā un, ja tic intuitīvajām sajūtām, sāku labāk stādīties priekšā, kā manam darbam ir jāizskatās gala rezultātā.

Sk. arī Meditācija Atklāj savas dvēseles gaismu. Piepildieties ar enerģiju un atveriet iekšējos resursus!

16 03 31 06

Praktizējot meditāciju, jūs ar laiku pamanīsiet, ka maināties uz labo pusi, gluži kā attīrāties no svešiem uzskatiem, viedokļiem un aizspriedumiem.

Jūs kļūsiet vairāk jūs pats: skaidrs, spilgts un patiess. Iepazīsiet jauno, jūsu apvāršņi paplašināsies, sirds atvērsies.

Pakāpeniski jūs ievērosiet arvien vairāk un vairāk skaistuma sevī, apkārtējā pasaulē ap jums, cilvēkos.

Un, kas ir pats svarīgākais, sapratīsiet, kas jūs esat: kuru vai ko mīlat visvairāk, KO atnācāt uzdāvināt pasaulei šajā savā zemes dzīvē, kādu vērtību, ieguldījumu sākumā vēlēsieties radīt, bet pēc tam atdot tiem, kam jūsu darbs nesīs vislielāko labumu.

Un pasaule, protams, taču parādā nepaliks. Tā vēl vairāk apdāvinās jūs par jūsu nesavtību un tīro sirdi – padarīs jūs ļoti laimīgu!

P.S. Ja jūs meditācijā esat iesācējs, pastāstiet, kādu no piedāvātajām tehnikām izvēlēsieties un kāpēc.

Bet, ja jūs meditācijā esat pieredzējuši, dalieties tehnikās, kuras jums strādā. Ja nu jūsu komentārs pēkšņi izmainīs kādam dzīvi!

 16 03 23 11

Irina Akulova

Garīgā meklētāja un praktiķe, patīk pētīt pasauli un pilnveidoties. Jūtos kā “nirēja pēc vieduma pērles un rakstniece.

 

Pievienots 31.03.2016

http://journal.reincarnationics.com/kak-nauchitsya-meditatsii/

Tulkots ar lapas administrācijas atļauju

Tulkoja Jānis Oppe