Воспоминания прошлых жизней

Atmiņas par iepriekšējām dzīvēm

Remembrances of Lives Past

 

19 05 23 01

Pīters Bostoks (Peter Bostock) un viņa sieva Džo-Anna (Jo-Anne) no Vinipegas, Manitobas štatā (Kanāda). Viņš uzskata, ka viņi mīlēja viens otru iepriekšējās dzīvēs, strādājot īpašumā 19. g. s. 80. gados Dārbišīrā, Anglijā.

 

Doktors Pols Debels (Paul DeBell) uzskata, ka vienā no savām iepriekšējām dzīvēm viņš bija alu cilvēks. Sirmais, Kornela Universitātē apmācītais psihiatrs ir maigs, nopietns, un viņa izskats kopā ar psihiatra biroja tipisko interjeru – ādas dīvānu, kafijas galdiņu ar granīta virsmu – padara šo izteikumu īpaši nejēdzīgu.

Tajā agrākajā iemiesojumā "es gāju uz priekšu, gāju, gāju, un mani apēda," saka Doktors Debels, kuram ir privātprakse Augšīstsaidā (Upper East Side), kur viņš specializējas tādu cilvēku hipnotizēšanā, kuri cer atgūt iepriekšējo dzīvju atmiņas[1]. Doktoram Debelam patīk pārdomāt, kā iepriekšējās dzīves var mainīt cilvēka pašsajūtu. Viņš, piemēram, ir vairāk nekā psihiatrs 21. gadsimta Manhetenā; viņš uzskata, ka ir mūžīga dvēsele, kas apdzīvojusi arī tibetiešu mūka ķermeni un apzinīgu vācieti, kurš atteicās nodot savus ebreju kaimiņus holokaustā.

 

Sk. arī Gadījums ar zēnu, kurš pārdzīvoja holokaustu.[2]

 

19 05 23 06

Viņš saka, ka ticība reinkarnācijai "ļauj jums izjust vēsturi kā jūsējo. Tas sniedz atšķirīgu sajūtu par to, ko nozīmē būt cilvēkam.”

Pīters Bostoks, pensionēts valodu pasniedzējs no Vinipegas, Manitobas štatā (Kanāda), stāsta, ka 1880. gadu sākumā viņš pārvaldījis lielu īpašumu, – iespējams, Čatsvortā (Chatsworth) – Dārbišīrā, Anglijā.

Par dzīves pavērsienu, kas liktu nosarkt Džeinai Ostinai (Jane Austen), viņš domā, ka ir iemīlējies savas pašreizējās sievas Džo-Annas dvēselē, kura toreiz bija iemiesojusies par pavāri muižas virtuvē. Precējies ar kādu citu, Bostoka kungs nevarēja rīkoties saskaņā ar savām jūtām.

Viņš saka, ka starp viņu un sievu pastāv tāda "pievilcība un atpazīstamība, kāda dvēselei rodas, satiekot pazīstamo". Šādā garā pāris pagājušajā mēnesī devās uz Reinbeku (Rhinebeck) Ņujorkas štatā, kur viņi un vairāk nekā 200 citi maksāja katrs 355 USD, lai apmeklētu semināru nedēļas nogales, ko vadīja viens no Amerikas izcilākajiem prozelītiem par reinkarnācijas tēmu, doktors Braiens Veiss (Brian Weiss).

 

19 05 23 02

Doktors Braiens Veiss vada grupveida hipnoterapijas sesiju, sanāksmju centrā Sidnejā, Austrālijā.

 

Otrajā, tveicīgajā semināra dienā doktors Veiss, 65 gadus vecs Floridas iedzīvotājs ar vanagam līdzīgu seju un mierīgām zilām acīm, bija tērpies zilganzaļas nokrāsas polo kreklā. Viņš paziņoja pārtraukumu mācībās un veselīgu pusdienu laikā pārdomāja, ka Rietumos ir pieaugusi interese par reinkarnāciju. Tāpat kā doktors Debels, viņš ir psihiatrs ar Efeju Līgas (Ivy League) (astoņu ASV ziemeļaustrumu universitāšu grupa – tulk. piez.) ciltsrakstiem (Kolumbijas Universitāte un Jēlas Medicīnas skola).

 

Sk. arī Intervija ar Braianu Veisu par dziedināšanu caur ceļojumiem uz iepriekšējām dzīvēm.[3]

 

Doktors Veiss saņēma nosodījumu no medicīnas aprindu puses 1988. gadā pēc tam, kad viņš publicēja grāmatu “Daudz dzīvju, daudz meistaru (Many Lives, Many Masters)”. Tajā viņš sīki apraksta savu darbu ar pacientu, kuru dēvē par Katrīnu un kura hipnozē, kā teikts grāmatā, atminējās vairākas iepriekšējās dzīves, atbrīvojoties no viņu no paralizējošām fobijām. Grāmata ir pārdota vairāk nekā miljons eksemplāros.

Tagad doktors Veiss saka: “Ārsti man sūta e-pastus. Viņi vairs nav tik noraizējušies par savu reputāciju un karjeru. Par to varam runāt atklāti. Un tie nav tikai psihiatri, bet arī ķirurgi un aparatūras meistari.”

Saskaņā ar datiem, ko pagājušajā gadā (2009) publicēja Pew forums par reliģiju un sabiedrisko dzīvi, ceturtā daļa amerikāņu tagad tic reinkarnācijai. (Sievietes biežāk tic nekā vīrieši; demokrāti biežāk nekā republikāņi.) Džūlija Robertsa (Julia Roberts) nesen žurnālam Elle sacīja, ka, lai gan bija audzināta par kristieti, viņa ir kļuvusi par "lielu hinduisti". Robertsas kundze uzskata, ka savā iepriekšējā dzīvē viņa bija "zemnieku revolucionāre", un teica, ka tad, kad viņas meita sēž noteiktā veidā, viņa zina, ka "tur ir kāds, kuru man nebija izdevīgi zināt... Tas ir pagodinājums man turpināt “ganīties” tur."

Maijā (2010) Kannu festivālā augstāko balvu ieguva taizemiešu filma par reinkarnāciju “Tēvocis Bunmī, kas var atcerēties savas iepriekšējās dzīves (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives)”. Tajā vecs vīrs uz nāves gultas redz mirušos tikpat spilgti kā dzīvos, un viņa iepriekšējā dzīve kā vērsim ir tikpat skaidra kā viņa tagadējā.

Reliģiskā ziņā cilvēka dzīves attēlojums – piedzimšana, dzīve, nāve un atdzimšana – Rietumos tūkstošiem gadu ir bijis samērā vienkāršs. Tu piedzimi. Tu dzīvoji. Tu nomiri. Pēc sprieduma tu nonāc debesīs (vai ellē) uz mūžu mūžiem. Mūžība bija beigas: apelācijas nebija atļautas.

 

19 05 23 03

Pīters un Džo-Anna Bostoki prērijā netālu no Vinipegas; viņi uzskata, ka viņiem ir saistība no iepriekšējām dzīvēm.

Taču gandrīz miljards hinduistu un pusmiljards budistu – nemaz nerunājot par senajiem grieķiem, zināmiem ebrejiem un nedaudziem kristiešiem – tūkstošiem gadu ir ticējuši kaut kam pavisam citam. Viņu uzskats, kā saka teologi, ir ciklisks. Tu esi piedzimis. Tu dzīvo. Tu nomirsti. Un tā kā neviens nav ideāls, tava dvēsele piedzimst no jauna – nevis citā vietā vai sfērā un ne kādā metafiziskā nozīmē, bet gan šeit, uz zemes.

Gadadhara Pandits Dasa (Gadadhara Pandit Dasa), Kolumbijas Universitātes pirmais hinduistu kapelāns, to nosauca par “atkārtojumu”, kā pārbaudījumu, kas jums jāpārņem. Pēc nenoteikta skaita mēģinājumu mūžīgā dvēsele beidzot sasniedz pilnību. Tikai tad, ko hinduisti sauc par mokšu (moksha) (jeb atbrīvošanu), dvēsele dodas dzīvot kopā ar Dievu.

 

Sk. arī Kas notiek pēc mūsu pēdējās reinkarnācijas.[4]

 

GARĪGI domājošiem amerikāņiem ir bijusi “mīlas dēka” ar Austrumu reliģiju vismaz kopš Bītlu (The Beatles) ceļojuma uz Indiju 1968. gadā, taču vairāk nekā vienu paaudzi reinkarnācija palika kā nomaļš vai pat apkaunojošs uzskats.

"Es atceros, ka pirms 30 gadiem, ja cilvēks gribēja uzzināt par reinkarnāciju, viņš iegāja grāmatnīcā un devās uz pašu tālāko stūri, uz sadaļu "Okultisms," stāstīja Dženeta Kaningema (Janet Cunningham), Starptautiskās Regresijas terapijas padomes, profesionālo standartu grupas iepriekšējās dzīves terapeitiem un pētniekiem prezidente. "Tā šķita pārdomāta taktika." Tagad Austrumi ir mūsu pagalmos, pieejami internetā un katrā jogas studijā.

Tajā pašā laikā Rietumu reliģija nespēj apmierināt arvien lielāku cilvēku skaitu, īpaši jauniešus. Koledžas studenti, ar kuriem sastopas Dasas kungs, pārsvarā audzināti kā kristieši vai ebreji, "nav atmetuši garīguma vai reliģijas ideju", viņš teica. "Viņi ir noguruši no dogmām, ar kurām uzauga." Saskaņā ar 2008. gada Amerikas reliģiskās identifikācijas aptaujas datiem 15 procenti amerikāņu neizsaka nekādu piederību nevienai reliģiskai tradīcijai, kas ir gandrīz divreiz vairāk nekā 1990. gadā.

Stīvens Protero (Stephen Prothero), Bostonas Universitātes reliģijas zinātņu profesors un grāmatas “Dievs nav viens: astoņas konkurējošās reliģijas, kas pārvalda pasauli (God Is Not One: The Eight Rival Religions That Run the World)” autors ir veicis pētījumu par Rietumu interesi par Austrumu reliģisko praksi un liek domāt, ka mūsu aizraušanās ar reinkarnāciju ir saistīta ar amerikāņu relatīvo labklājību. Mūsdienu amerikāņi savā optimismā un materiālajos panākumos reinkarnāciju redz kā iespēju atlikt mūžību uz citu dienu, viņš skaidroja e-pastā. "Reinkarnācija nozīmē, ka jums nekad nav jāsaka, ka esat miris," viņš rakstīja.

19 05 23 04

Doktors Pols Debels, psihiatrs, kurš uzskata, ka viņš bija alu cilvēks

Mūsdienās populārie reinkarnācijas ticības izplatītāji nav mūki vai teologi, bet terapeiti – starpnieki starp zinātni un reliģiju, kas apliecina iracionālo ticību.

Doktors Veiss uzsver, ka viņš ir ārsts, kurš negaidīja, ka sastapsies ar iepriekšējām dzīvēm parastā terapeitiskā vidē. (Viņa mīļākais apzīmējums, viņš saka, nav “guru”, bet gan “profesors”.) Hipnozes laikā Katrīnai, viņa pacientei no grāmatas, bija atmiņas par laikiem un vietām, un viņa izteicās tik neparasti un vēsturiski precīzi, ka nekad to nebūtu varējusi izdomāt. (Vienā dzīvē viņa ir ēģiptiešu kalpone, kas ir atbildīga par līķu balzamēšanu. "Es redzu acis," viņa hipnozē sacīja doktoram Veisam. "Es redzu sievieti, dievieti, ar sava veida galvassegu ar... Ozīrisu… Sirus... kaut kas līdzīgs.”)

Hipnotiskās regresijas kritiķi noraida šādas vīzijas kā zinātniski apšaubāmas. "Prāts būtībā aizpilda tukšās vietas," saka doktors Džims Takers (Jim Tucker), bērnu psihiatrs no Virdžīnijas Universitātes, kurš pēta iepriekšējo dzīvju gadījumus. "Kā šīs vīzijas atšķiras no sapņu materiāla –  tas ir diezgan aktuāls jautājums." Tomēr doktora Veisa elites akreditācijas un viņa sākotnējais skepticisms paver durvis ticībai cilvēkiem, kuri citādi varētu palikt malā.

 

Sk. arī Bērnu iepriekšējās dzīves pēta doktors Džims Takers.[5]

 

"Es neesmu liels New Age cilvēks," teica 47 gadus veca sieviete no Hārlemas, kura apmeklēja doktoru Debelu, lai tiktu galā ar bēdām pēc mātes nāves. "Es biju ļoti, ļoti dusmīga par to, kā nomira mana māte. Tas ir gandrīz tā, it kā es to uztvertu personīgi. Kā šī briesmīgā lieta varēja notikt ar manu ģimeni? Esmu bijusi tik labs cilvēks. ” (Viņa atteicās publicēt savu vārdu.) Pēc divām tradicionālās sarunu terapijas sesijām doktors Debels viņu hipnotizēja un, pēc viņas domām, lika viņai atklāt iepriekšējo dzīvju attēlus. Vienā viņa bija itāļu tirgotājs, vīrietis, kurš pārdeva tekstilizstrādājumus gar Amalfi piekrasti; otrā viņa bija zāļu sieva Āfrikā; trešajā viņa bija atbrīvota verdzene Ņūorleānā, kas dziedināja slimos un kalpoja tiem, kam tas bija vajadzīga. Šī dziļā niršana "bija milzīgs palīgs," viņa teica. Tas viņai sniedza plašāku skatījumu uz savu dzīvi un mātes nāvi: “Es jutos mierīgāka. Atnāca mana māte, viņa manā labā daudz izdarīja un devās tālāk.”

19 05 23 07

Post-freidisma pasaulē pagātnes dzīvju terapijai ir savas priekšrocības. Pirmkārt, tas ir ātri. Regresijas sesija parasti ilgst dažas stundas un maksā vairāk nekā 100 USD stundā. Hipnozes laikā pacients seko vadītai vizualizācijai. Savā seminārā Reinbekā doktors Veiss ievadīja vairāk nekā 200 cilvēkus meditatīvā stāvoklī un pēc tam mudināja viņus iedomāties, ka viņi iziet cauri kādām no piecām durvīm. Vienām bija gada skaitlis 1850, citām 1700, vēl citām 1500 un tā tālāk. (Viss, ko varēja iztēloties reportieri, bija Vermēra gleznas – zemnieki mājīgās virtuvēs un buržuāzija, kas muzicē.) "Jebkurš labs terapeits var izmantot šīs metodes, un jūs varat tās apgūt nedēļas laikā," teica doktors Veiss.

Ja klasiskajā psihoanalīzē pacientiem agrāk bija jāapmeklē ārsti vairākas reizes nedēļā, lai runātu par vecākiem, bērnības traumām un sapņiem, iepriekšējās dzīves terapeiti sola, ka varēs piekļūt atmiņām, no kurām izriet nepatikšanas, tikai vienā sesijā. Doktors Veiss teica, ka katarse un dziedināšana ir gandrīz tūlītēji rezultāti. "Jums nav vajadzīga sešu mēnešu uzticēšanās," viņš paskaidroja. "Šī ir ātrā forma."

 

Sk. arī Reinkarnacionā terapija: izdziedināšanu ar atmiņām ir pierādījuši zinātnieki.[6]

 

19 05 23 05

Kolumbijas hinduistu kapelāns Gadadhara Pandits Dasa saka, ka reinkarnācija ir "atkārtota darbība".

 

Iepriekšējo dzīvju terapeitu vidū notiek diskusijas par to, vai ir iespējams atrisināt emocionālas problēmas, "mainot" pagātnes dzīves atmiņu. Piemēram, iemācīties peldēt, nevis noslīkt, vai dot nogalinošu triecienu slepkavam. Doktors Veiss saka, ka viņš iebilst pret šādu manipulāciju ar atmiņu. "Es vēlos, lai atmiņa iznāktu ārā nerediģēta, nemainīga," viņš saka. Turklāt terapeiti ir sākuši paplašināt savu “atmiņas” definīciju, atstājot malā jautājumu par to, vai hipnozes laikā atklātā aina ir “īsta” vai ne.

"Esmu veikusi vairākus tūkstošus individuālu pagātnes dzīves regresiju," saka Kaningemas kundze no Starptautiskās Regresijas terapijas padomes. "Un es arī teikšu, ka es nezinu, no kurienes rodas šīs atmiņas. Tātad, kad mēs sakām “reinkarnācija”, tā var būt mūsu vienīgā dvēsele, kas reinkarnējas atkal un atkal, un atkal. Tas var būt dvēseles enerģijas aspekts. Tas var būt kolektīvais bezapzinātais. Es domāju, ka daži cilvēki varētu iedziļināties fantāzijā. Tā var būt prāta alegorija vai metafora.” Neatkarīgi no tā, kādas ir šīs vīzijas, Kaningemas kundze saka, ka to atklāšana var būt terapeitiska.

Uz likumīgas zinātnes robežas daži pētnieki turpina pētīt apziņu un tās pastāvēšanu ārpus ķermeņa. Lai gan doktoram Takeram, kurš vada Virdžīnijas Universitātes Bērnu un ģimenes psihiatrijas klīniku, ir maz labu vārdu par regresijas terapiju vai tās praktiķiem, viņu joprojām vada apņēmība zinātniski pētīt to, ko var saukt tikai par reinkarnāciju.

Viņš turpina sava mentora doktora Jana Stīvensona (Ian Stevenson) novatoriskos pētījumus, kurš, sākot ar 60. gadiem, savāca vairāk nekā 2000 gadījumus par bērniem vecumā no 2 līdz 7 gadiem, kuri, šķiet, spilgti atcerējās iepriekšējās dzīves bez hipnozes palīdzības.

Doktors Stīvensons lielāko daļu savu pētījumu veica Āzijā, kur ticība reinkarnācijai ir izplatīta. Tur viņš atrada bērnu, kurš dzimis ar deformētu roku un kurš atcerējās, ka viņam iepriekšējā dzīvē bija nocirsti pirksti (doktors Stīvensons devās uz ciematu, kuru bērns atcerējās un pārliecinājās, ka šāds incidents ir noticis), un Birmas bērnus, kuri teica, ka viņi agrāk bija japāņu karavīri, kas tika nogalināti Otrajā pasaules karā un deva priekšroku suši, nevis savai vietējai virtuvei.

 

Sk. arī Reinkarnācijas gadījums Turcijā no doktora Stīvensona.[7]

 

19 05 23 08

Doktores Takers pēta amerikāņu bērnus un kādā gadījumā atrada jaunu zēnu, kurš apmēram 18 mēnešu vecumā sāka teikt, ka ir viņa paša (mirušais) vectēvs. "Viņš galu galā pastāstīja detaļas par sava vectēva dzīvi, par ko viņa vecāki bija pārliecināti, ka viņš to nebūtu varējis iemācīties ar parastajiem līdzekļiem," doktors Takers rakstīja žurnālā Explore, kas sevi dēvē par zinātnes un dziedniecības žurnālu, "piemēram, faktu, ka viņa vectēva māsa tika noslepkavota un ka vecmāmiņa viņa mūža beigās bija izmantojusi virtuves kombainu, lai vectēvam katru dienu pagatavotu piena kokteiļus.”

Doktors Takers neteiks, ka tamlīdzīgi gadījumi ir reinkarnācijas pierādījums, taču viņam patīk saglabāt atvērtu prātu.

"Var būt ir kaut kas, kas izdzīvo pēc smadzeņu nāves un ķermeņa nāves, kas ir kaut kādā veidā saistīts ar jaunu bērnu," viņš teica. “Esmu pārliecinājies, ka pasaulē ir kas vairāk par fizisko Visumu. Ir prāta daļa, kas ir sevis pašas būtība.”

 

Autors: Liza Millere (Lisa Miller)

Avots: https://www.nytimes.com/2010/08/29/fashion/29PastLives.html

2010.08.27.

 

Liza Millere, Newsweek reliģijas tēmas redaktore, viņa ir grāmatas “Debesis: Mūsu ilgstoša aizraušanās ar pēcnāves dzīvi (Heaven: Our Enduring Fascination With the Afterlife)” autore.

 

Krievu valodā tulkojusi Irina Martinova speciāli žurnālam “Reinkarnacioloģija”.

 

P.S. Jūs ticat reinkarnācijai?

 

 ZR

Žurnāls “Reinkarnacioloģija”

 

Reinkarnacioloģijas Akadēmijas projekts. Mūsu uzdevums – ar piemēriem no dzīves pastāstīt, ka dvēseles pieredzes atmiņas, sakrātas iepriekšējās dzīvēs, var uzlabot pašreizējo dzīvi.

Pievienots 19.05.2019.

https://ru.journal.reincarnatiology.com/vospominaniya-proshlyh-zhiznej/

Tulkots ar lapas administrācijas atļauju

Tulkoja Jānis Oppe

 

[1] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/zurnals-reinkarnaciologija/11-dazadi/4033-kapec-nepieciesams-atjaunot-ieprieksejo-dzivju-atminu (Tulk. piez.)

[2] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/zurnals-reinkarnaciologija/11-dazadi/4204-holokausta-pagatnes-dzives-stasts-ar-fobijam-religijas-mainu-un-dveseles-planu-reinkarnacijas-gadijums-koncentracijas-nometnes-ebreju-upuris-teuvo-koivisto (Tulk. piezīme)

[3] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/zurnals-reinkarnaciologija/11-dazadi/4175-regresija-ieprieksejas-dzives-no-mistiskiem-pardzivojumiem-lidz-neizskaidrojamam-izdziedinasanam (Tulk. piezīme)

[4] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/tatjana-beglaka/11-dazadi/1288-tatjana-beglaka-kas-notiek-pec-musu-pedejas-inkarnacijas (Tulk. piezīme)

[5] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/zurnals-reinkarnaciologija/11-dazadi/4143-reinkarnacijas-pieradijumi-berni-stasta-par-ieprieksejam-dzivem (Tulk. piezīme)

[6] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/11-dazadi/3964-julija-ivailovska-reinkarnaciona-terapija-izdziedinasanu-ar-atminam-ir-pieradijusi-zinatnieki (Tulk. piezīme)

[7] Skat. http://www.sanatkumara.lv/index.php/reinkarnaciologija/zurnals-reinkarnaciologija/11-dazadi/4202-pagatnes-dzives-milas-stasts-ar-garigu-butni-un-pagatnes-dzives-fobiju-reinkarnacijas-gadijums-turcija-sehide-suzulmusa-sevrija-bairija (Tulk. piezīme)