Осознанные сновидения: как управлять сном

Apzinātie sapņi: kā pārvaldīt miegu

20 03 20 01

Sapņu telpā kā hologrammas eksistē jebkuri priekšmeti, notikumi, cilvēki. Tā ir tāda pati gatavu variantu telpa, kādu aprakstīja Einšteins kvantu fizikas pamatos. Kontrolēt sapņus – tātad pamosties, kad esat aizmidzis. Tādā stāvoklī, kad ķermenis dus, bet smadzenes izmanto zemapziņā slēptos resursus, jūs varat apmeklēt jebkuru pasaules punktu, iemācīties franču valodu, noskaidrot attiecības ar tuvu cilvēku, materializēt dzīvokli Manhetenā vai novājēt. Jūs radāt vadāmu sapni, visus notikumus tajā kontrolējat un paņemat no tā savā dzīvē visu, ko gribat.

 

Kas ir apzināti sapņi

Sapņus var izmantot, lai pareģotu nākotni, tie spēj jums daudz ko izskaidrot, par daudz ko pastāstīt, sarīkot jums tikšanos ar vajadzīgo cilvēku, kurš nekomunicē pēc strīda. Var salikt visus punktus uz “i” attiecībās ar bijušo partneri un uzzināt patiesos šķiršanās iemeslus, ja attiecību pārtraukšanas iniciators bija viņš. Var uzlabot savus ārējos dotumus, piekoriģēt figūru, stāju. Sapņu telpā vienlaikus eksistē visi iespējamie notikumu varianti, un katrs cilvēks, tēlaini runājot, ir tur iezīmēts kā simbolu komplekts, kā sevis paša hologrāfiska projekcija. Mainot elementus šajā komplektā, pievienojot vai izvācot kaut ko no hologrammas, mēs mainām sevi. Kādam, piemēram, nepieciešams iegremdēties apzinātā sapnī tikai vienu reizi, lai atbrīvotos no izsitumiem uz sejas. Kāds, trešo reizi apzinoties sevi sapnī, iegūst prasmi peldēt. Kāds – sāk runāt svešvalodā. Ja jūs vada kvalificēts koučs, tad apzinātā sapnī jūs varat ne tikai krasi pavirzīties pašattīstībā, bet arī uzlabot savu veselību.

20 03 20 02

Taču ienesīsim kādu skaidrību tiem, kas šai tēmai ir tikko pieskārušies. Apzināts sapnis – tas ir miegs, kurā atrodoties, cilvēks apzinās, ka viņš dus, bet turklāt var vadīt sevi, sapņa scenāriju, “izsaukt” uz tikšanos un sarunu viņam vajadzīgos cilvēkus, izkārtot situācijas tā, kā viņam vajag pašam. Varētu šķist, ka tā diezgan eksotiska un bezjēdzīga iemaņa. Ja nebūtu iespējas materializēt, atrodoties apzinātā sapnī, tās lietas un mērķus, kuru iegūšanai un sasniegšanai reālajā dzīvē jums pagaidām nepietiek resursu. Ar resursiem mēs saprotam naudu, laiku, fiziskos spēkus, intelektu, ārējos dotumus, talantus, profesionālās iemaņas.

Tādu miegu var pat salīdzināt ar vadāmu halucināciju. Dažu kouču praksē ir gadījumi, kad iziešana uz apzinātu sapni deva audzēkņiem jūtamas izmaiņas: iemācījušies vadīt sapņus, viņi uzlaboja savu redzi un pārstāja nēsāt brilles reālajā dzīvē; uzzināja vinnējušo loterijas biļešu numurus; atbrīvojās no bailēm un fobijām, izstrādājot tās sapnī; noņēma vainas nastu, iegūstot piedošanu no tiem, kam nodarīja pāri pagātnē. Daudzi izmanto apzinātā sapņa metodi, lai parunātu ar tiem, no kuriem nepaspēja atvadīties viņu dzīves laikā. Apzināto sapņu praksi ļoti ir iecienījuši psihologi; ar to viņi ātrāk palīdz klientiem “aizvērt geštaltu” – tas ir, konstatēt cēloņus un izstrādāt konfliktus ar radiniekiem, laulātajiem draugiem.

20 03 20 03

 

Vadāmā sapņa fāzes

Ja jūs nezināt, tad naktī jūs ejat caur miega lēno un ātro fāzi: līdz ar lēno jūs aizmiegat, ātrā iestājas uz rīta pusi, pēc būtības pakāpeniski gatavo organismu atmodai. Par miega lēno fāzi mēdz teikt “viņu ar lielgabalu nepamodināsi”, par īso – “viņam ir ļoti trausls miegs”.

Vadāms sapnis var notikt tikai miega ātrajā fāzē, labi, ka naktī jūs to varat pārdzīvot vairākas reizes – vidēji 4-5. Smadzenes šajā fāzē ir aktīvas, bet acis, kaut arī aizvērtas, kustas, it kā jūs vērotu asa sižeta filmas varoņus.

Katra tāda fāze ilgst no 10 līdz 20 minūtēm, tas ir, pat apzināts sapnis neļaus jums iziet pa visiem “Kara un miera” notikumiem. Lūk, kāpēc ir tik svarīgi laikus dot sev uzstādījumus, ko tieši jūs darīsiet, kad apzināsieties sevi sapnī. Laika būs maz – jādarbojas būs uzreiz.

Arī vadāmam sapnim pašam par sevi ir vairākas fāzes. Pirmajā – sagatavošanās fāzē – jums tieši ir jāķeras pie pašhipnozes un jāpaietas pa uzstādījumiem. Piemēram, var “pasūtināt” sev ieraudzīt jūsu nākamo laulāto draugu vai atrast “pogu”, kura, ja to nospiež trīs reizes, iedarbina šūnu reģenerāciju un grumbu izlīdzināšanu.

Otrā fāzē – “kontrolējamā sapņa ķermenis” – paredzēta, lai realizētu visu, kam gatavojāties pirms aizmigšanas.

Trešajā etapā jūs vienkārši iznākat no kontrolējamā sapņa, visbiežāk pamostoties.

 

Metodes un tehnikas, kā nonākt apzinātos sapņos

Eksistē noteikta metodika, lai ieietu apzinātā sapnī. Pareizāk sakot, tās ir vairākas, taču konkrēti uz jums, visdrīzāk, iedarbosies tikai viena. Tātad tiekam skaidrībā pēc kārtas.

20 03 20 04

WBTB (Wake back to bed): pamosties un atpakaļ gultiņā

Tas nav tik daudz paņēmiens iemācīties apzināties sapni, cik mākslīga apstākļu radīšana, lai iestātos miega ātrā fāze – tieši tajā visbiežāk ienāk apzināti sapņi.

Lai izprovocētu ieiešanu apzinātā sapnī, negaidot miega īsās fāzes iestāšanos, var mēģināt piemānīt smadzenes: jūs aizmiegat kā parasti, taču nodomāti modināt sevi pēc 4-5 stundām un esat nomodā 5 minūtes. Pēc tam liekaties gulēt “līdz galam”: smadzenes iekrīt tajā pierobežas stāvoklī, kad miegs nav tik dziļš, lai apziņa to nevarētu kontrolēt. Taču turklāt sāk mosties zemapziņa.

 

Senses Initiated Lucid Dreaming: jutīgi inicializēti apzināti sapņi

Prakse rāda, ka tas ir pats vienkāršākais paņēmiens iemācīties kontrolēt miegu. Tehnika pa pusei atkārto iepriekšējo metodi, bet pārējie 50% balstās uz savu sajūtu pētīšanu, pārejot no nomoda uz miegu.

1. Veiciet visu, ko mēs iemācījāmies WBTB metodē, un, kad jūs atgriezīsieties gultā, aizveriet acis un vērīgi sekojiet tam, kas notiek uz iekšējā ekrāna – tā saucas telpa, kuru jūs varat redzēt savā priekšā, kad acis ir aizvērtas. Kādam sāk peldēt krāsaini traipi, līdzīgi sala rakstiem uz loga ziemā. Iespējams, jums atnāks attēli, kas atspoguļos jūsu nesenās domas vai situācijas, piedzīvotas pa dienu. Pavērojiet šos attēlus piecas sekundes.

2. Pēc tam ieklausieties – tajā, kas notiek apkārt vai jūsu iekšienē, – veltiet arī tam ne mazāk par piecām sekundēm.

3. Nākamais solis – sekot sajūtām ķermenī vai uz ķermeņa, jebkurš sataustāms efekts ir vērā ņemams. Jūs varat just palaga vēsumu, gultas cietību, kokvilnas segas maigumu un smagumu, asiņu kustību kājās, savu pulsu utt.

4. Veiciet visu apli no šiem trīs soļiem ne mazāk par piecām reizēm, klausieties, jūtiet. Tagad no jauna trīs reizes atkārtojiet visu apli, veltot katrai praksei ne mazāk par 20 sekundēm.

5. Pēc tam var “atslēgties” un migt ciet, jūs ir jāizmet apzinātā sapnī.

20 03 20 05

 

WILD (Wake Induced Lucid Dreaming): no kuģa pa taisno uz balli

Parasti šo tehniku izmanto jau pieredzējuši sapņu skatītāji, kuri var ievest sevi apzinātā sapnī uzreiz no nomoda stāvokļa, tikko viņi ir apgūlušies gultā. Viņi var atsekot to efemēro šķautni, kad uz rīta pusi organisms ir gandrīz pamodies, bet ir vēl burtiski 10 minūtes, lai paspētu paieties pa sapņu telpu un ieviest tur savu kārtību. Pieredzējuši praktiķi saka, ka šī tehnika palīdzēs, ja likt sev pamosties piecas stundas pēc parastā miega un atkal likties gulēt.

 

Personālā sagatavošanās: kā sagatavoties apzinātam sapnim

Sākumā ir jāievieš tā sauktā sapņu dienasgrāmata. Tā var būt parasta burtnīca jums patīkamā krāsu gammā, kurā jūs pēc pamošanās fiksēsiet visas sapņa detaļas, sākot ar to paņēmienu, kurš jums palīdzēja visātrāk nonākt tajā ilgotajā sapnī, beidzot ar dialogiem un maršrutiem, kurus esat iegaumējuši.

20 03 20 06

Dienasgrāmatu un pildspalvu būtu vērts turēt uz naktsgaldiņa pie gultas tā, lai viegli varētu līdz tiem aizsniegties ar roku. Jūs varat pēkšņi pamosties nakts vidū – nezaudējiet laiku un pierakstiet pēdējo sižetu, kurš palicis acu priekšā. Iespējams, savos pirmajos mēģinājumos no rīta jūs neatcerēsieties visu sapni. Vāciet to kopā kā puzli.

Ir jāatzīmē – jo ilgāk cilvēks dus, jo vieglāk viņam izdodas apzināties sevi sapnī. Tāpēc, ja jūs gribat redzēt tādus sapņus, jums ir jāguļ pēc iespējas ilgāk, ar astoņām stundām te pilnīgi nepietiek. Apzinātais – tas nav kaut kas pārdabisks vai unikāls. Kā mēs noskaidrojām augstāk, jums var būt piemērota vismaz viena kontrolējama sapņa tehnika, tas ir, ieiešanu tādā sapnī var padarīt par ierastu prasmi, it kā jūs būtu mācījušies sēdēt ar taisnu muguru vienmēr. Apzināts sapnis – tas ir sava veida kontakts ar zemapziņu.

Kā tas notiek? Proti, miegs cilvēkam nepieciešams, lai ķermenis un smadzenes varētu atslābināties, un visvairāk atpūta ir vajadzīga apziņai. Tad, lūk, miega laikā mūsu apziņa praktiski pilnīgi atslēdzas, un priekšplānā iznāk zemapziņa – neizsīkstošs atbilžu un atminējumu avots. Un, ja cilvēks varētu vadīt, kontrolēt un strādāt ar savu zemapziņu tajā pašā līmenī kā ar apziņu, tad mēs visi būtu ekstrasensi, gaišreģi, telepāti un tā tālāk. Īsi sakot, atklāta apziņa ar tikpat atklātu zemapziņu – tā droši vien arī ir supersaprāta formula. Būtu jāpievērš uzmanība arī tam, ka apzinātā sapnī visas domas materializēsies momentāni. Tas ir, tas, ko jūs redzēsiet apkārt, nevienu mirkli nevarēs atpalikt no tā, par ko jūs domājat.

 

Etaps – iegrimstam miegā

Kamēr jūs neguļat, noskaņojieties uz to, ka pēc pāris minūtēm, kad jūs atgriezīsieties gultā, jūs atslābināsieties un sāksiet ceļot pa apzinātu sapni. Domājiet par to, kur jūs gribat nonākt, kuru un ko tur ieraudzīt, ar kuru un par ko parunāt. Ja jums ir akūts jautājums vai problēma, kuru jūs nevarat atrisināt, tad pārlieciniet sevi sapnī satikt viedu cilvēku, kurš palīdzēs ar padomu.

20 03 20 07

 

Kā uzvesties apzinātā sapnī: sapņa sižeta vadīšana

Jūs uzreiz sapratīsiet, kad apzināsieties sevi sapnī. Jūs varēsiet domāt, redzēt un pat just sapnī priekšmetus pēc taustes. Sākumā aplūkojiet telpu ap sevi: kur esat nonākuši – tas ir jūsu dzīvoklis, ofiss, vieta, kur jums patīk būt ar savu vīrieti, vecāku māja? Ja jūs sākotnēji neiedomājāties vietu, kuru gribat apmeklēt, tad jums parādītā telpa ir nosacīta zīme. Visdrīzāk šajā vietā jums ir palikušas nepabeigtas darīšanas. Iepriekš nodomājiet satikt jums vajadzīgos cilvēkus vai nonākt tajā notikumā, kurā jūs gribētu kaut ko izlabot. Jūs varat arī iedomāties konkrētu ģeogrāfisku vietu un nonākt tur. Piemēram, var apmeklēt Japānu un brīvi sazināties ar vietējiem iedzīvotājiem viņu dzimtajā valodā. Pēc kontakta dodiet sev komandu “iegaumēt” frāzes – pamostoties jūs zināsiet to nozīmi un izrunas nianses no galvas.

Tieši tāpat var radīt sev nodomu vai izpildīt konkrētas darbības, kas imitē pašsajūtas uzlabošanos, veselības korekciju. Piemēram, jums ir dažas problēmas ar dzirdi, tad apzinātā sapnī jūs sev piemeklējat darbības, kuras jums nozīmē dzirdes uzlabošanos. Var iztēloties nosacītu skaļruni, kuram jūs noregulējat skaļumu, vai membrānu, no kuras jūs saudzīgi notraušat putekļus, tādā veidā noskaņojot dzirdes asumu.

 

Vēlamo tēlu izsaukšana

Apzinātie sapņi ir labi ar to, ka tajos var brīvi eksperimentēt, fantazēt un gandrīz uzreiz atsekot “mēģinājumu” rezultātus reālajā dzīvē. Lūk, piemēram, tikko pavīdēja doma par jūru, pludmali un viļņu šalkoņu – un jūs jau esat tur! Sievietēm, kuras nav attiecībās, apzinātie sapņi vienmēr ir interesanti ar to, ka tajos var iepazīties ar nākamo partneri, vīru. Pietiek sev pirms iemigšanas pateikt, lai jūs sevi apzinātos tur, kur atrodas jūsu saderinātais, jūsu garīgais partneris, otrā pusīte, nākamais mīļākais utt. Uzmanīgi sekojiet visiem dialogiem.

Gadās tā, ka vīrieti jūs redzat un dzirdat, bet viņš neļauj jums tuvoties – šādā gadījumā viņš vienmēr sniegs paskaidrojumu – vai vēl nav laiks, vai jūs neesat morāli gatavi jaunām attiecībām, vai arī no viņa puses tieši pašlaik eksistē šķēršļi, lai tiktos ar jums reāli. Mūsu eksperte Sņežana Baitnera uzskata, ka “atliktas tikšanās” ar vīrieti, kurš jums ir likteņa lemts, cēlonis var būt pirmajā acu uzmetienā nemanāms, bet tā var būt līdz šim eksistējoša enerģētiska seksuāla saikne ar jūsu bijušo partneri, ar kuru attiecības sen ir beigušās. Fiziski jūs katru dienu esat viena, bet enerģētiski – sagrautā fantomā pārī ar bijušo.

Jebkurā gadījumā atšķelt sevi enerģētiski no visa, savu laiku nodzīvojošā, var. Un tad apzinātā sapnī ieraudzītais cilvēks patiešām parādīsies jūsu dzīvē un izskatīsies tieši tāpat kā jūsu sapnī. Dažreiz var pat sajust aromātu smaržām, kuras izmanto jūsu nākamais partneris. Visdrīzāk šī smarža jūsu zemapziņā saglabāsies kā “enkurs” – reālajā dzīvē jūs noteikti atpazīsiet “savu” vīrieti pēc šī smaržas “enkura”.

 

Savu sapņu vadīšana – plusi un mīnusi

Apzinātiem sapņiem praktiski nav kontrindikāciju, taču tie itin bieži ieved maldos. Ne katram ar pirmo reizi izdodas atrast darbojošos sapņa vadības metodiku. Tādēļ ir ļoti viegli par kontrolējamu sapni uzskatīt parastu snaudu, spilgtu un piepildītu reālistisku sapni lēnajā fāzē – ja jūs to no rīta atcerēsieties. Šādā gadījumā cilvēki gaida, ka pie debesīm parādīsies lidojošas zivis un kaili Bredi Piti, kurus jūs it kā “apzinājāties” naktī.

No otras puses, manāms mīnuss apzinātam sapnim ir tas, ka no rīta smadzenes atrodas aktīvā, uzbudinātā stāvoklī, un viņu resursa uzturēšanai nepieciešams daudz vairāk enerģijas, kuras parastā dzīvē vienkārši trūkst.

Zīm. 8.

 

Psihologa padomi

Ja jūs ceļaties pēc modinātāja katru dienu un jums ir jābūt savāktiem pirms atbildīgas darbadienas, tad naktī labāk ir vienkārši izgulēties, bet nakts eksperimentus ar pierobežas stāvokļiem labāk atstāt uz brīvdienām.

 

Kā atkārtot sapni

Mēs jums pastāstījām, kā rakstīt sapņu dienasgrāmatu. Ir svarīgi pret to attiekties ne kā pret kārtējo “skleroziķi”, piezīmju grāmatiņu, nerakstīt uz uzlīmēm un rokas. Dienasgrāmatai ir jākļūst par jūsu maršrutētāju, navigatoru. Katrs sīkums, kas apraksta detaļas no gatavošanās iet gulēt un pamošanās, – tā ir jūsu ceļa karte, jūsu plāns ar trigeriem. Pārlasot šīs piezīmes katru reizi pirms miega, jūs sevi programmēsiet atkārtot sekmes – ar katru reizi ieiešana kontrolējamā sapņa telpā būs vienkāršāka un ātrāka.

Kad jūsu dienasgrāmatā sakrāsies pietiekami daudz piezīmju, jūs varēsiet tās pētīt un izdarīt secinājumus: cik ātri jūs vidēji pierakstāt, kādu uzstādījumu sev dodat, lai apzinātos sevi sapnī ātrāk un vieglāk, vai uz jūsu apzinātajiem ceļojumiem iedarbojas Mēness fāzes un īpaši pilnmēness. Pievērsiet arī uzmanību, vai jūsu sapņiem ir zīmīga nozīme, vai jums rādās kaut kas pavisam nesaprotams vai arī ieraudzītajiem tēliem ir konkrēts tulkojums sapņu grāmatā.

 

Pievienots 20.03.2020

https://astro7.ru/online-journal/luchshie-stati/osoznannye-snovideniya-kak-upravlyat.html

Tulkoja Jānis Oppe